Han tar på mig
15.10.2014
Hejhej!
Jag har varit tsm med en kille nu i lite mera än 1 år och för typ en vecka sen så låg vi i hans säng och tittade på film och helt plötsligt så pausade han och började kyssa mig och ta på min röv. Det var lite obehagligt..
Sen någon dag efter det så var vi hemma hos mig och så skulle vi steka plättar och så kom han bakifrån och tog på mina bröst.
Och problemet är att det känns som så konstigt att han gör så, han får ju tafsa men varför gör han det? Vi har varit tsm i mer än 1 år och han har alldrig gjort ngt sånthär förut.. Seppa

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
16.10.2014
Hej.
Du skriver ingenting om hur gammal din kille är, men jag antar att han är ungefär lika gammal som du. Du undrar varför han tar på dig, och jag tror att den enkla orsaken är den att ni börjar vara i den åldern då man allt mer börjar intressera sig för sex. Ni har ju varit tillsammans ganska länge med tanke på er ålder, och han kanske börjar intressera sig för dig mer fysiskt än han har gjort tidigare.
Det viktiga är att du inte ställer upp på någonting som du själv tycker att känns obehagligt eller fel. Och om du inte tycker om att han tar på dig så skall du säga ifrån. Det kan kännas svårt att säga en sån sak, och det kan hända att han känner sig lite stött, men det är viktigt att han förstår att för att ni skall kunna hångla så kräver det att också du vill göra det, och om du inte är redo för det just nu så måste han helt enkelt vänta. Kanske du kan förklara för honom att du inte känner dig beredd för det riktigt ännu, och att ni skall ta det lite långsammare. Huvudsaken är som sagt att du själv känner dig bekväm med er fysiska kontakt.
Tids nog kommer antagligen du också att bli mer intresserad av fysisk kontakt, men tills du är det så skall du lita på din magkänsla och säga ifrån om det inte känns bra. Sköt om dig!
Kramar
Tessi