Hångel
31.03.2014
Hej Decibel.
Jag har pojkvän och då vi håller på och hånglar och sådär så tar han mig på rumpan och midjan. Men var kan jag ta honom? Brukar bara rufsa i håret och smeka lite på bröstet, men finns det fler alternativ? Vill inte riktigt gå för långt ännu å ta mellan benen på honom...
Tack :) Miss. LillaJag

Ungdomsinformatören Lena svarar
07.04.2014
Hej!
Och, nej vi har absolut inte glömt dig! <3 Det är bara jätterusning här och vi gör vårt bästa för att hinna med alla frågor i tid. Förlåt att du fått vänta!
Vad kul att du hittat en pojkvän! :) När det gäller att kyssas (och också en massa andra saker som gäller förhållanden och närhet) är det viktigt att göra så som det känns rätt för dig och rätt i just den situationen man är i. När man följer sina instinkter, brukar det nog bli bra. Och så lär man ju sig medan man gör och genom att studera den andra och hans kroppspråk. Det finns ju inte heller bara ETT rätt sätt, utan olika människor tycker om olika saker. Därför måste du prova dig fram till vad som funkar för dig/er.
Gör sådant som känns naturligt helt enkelt. Att rufsa i håret och att smeka honom på bröstet låter som bra sätt att "ta" honom på. Du kan också smeka hans ansikte eller nacke. Visst kan du också hålla om honom runt midjan, låta händerna vandra på hans rygg, armar etc. Men huvudsaken är att du inte tänker för mycket vad eller hur du gör något, utan koncentrera dig mera på hur det känns och njut av kyssarna.
Och bra att du bestämt dig var gränsen går än så länge, det är bra att inte göra sådant som känns fel eller obehagligt eller som du inte ännu känner dig redo för. Kom ihåg att också säga ifrån om han gör något sådant som du inte tycker om/känner dig bekväm med. Att hångla och kyssas skall ju vara skönt, inte göra någon obehaglig till mods.
Njut vidare! :)
Hälsar ungdomsinformatören Lena