Hångla
25.09.2017
Hej! Jag är osäker på hur man ska hångla med nån. Jag har pussat pojkar förr men som sagt så är de ju jätte korta pussar. Men jag vill veta hur man ska hångla å sånt Sweet

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
26.09.2017
Hej.
Det finns säkert lika många olika sätt att hångla som det finns människor. Det finns med andra ord inte nödvändigtvis något "rätt" eller "fel" sätt, men det finns kanske vissa saker som är mer omtyckta än andra.
Regel nummer ett är antagligen att inte ha bråttom. Inte skynda eller tycka att det skall gå snabbt. Det kräver betydligt mer mod att vara långsam men det är mycket behagligare för alla inblandade. Du närmar dig din partner på samma sätt som då du skall ge en puss, med den enda skillnaden att du håller kvar dina läppar och inte drar dig tillbaka.
Sen då era läppar har mötts så får du sära lite på läpparna, alltså öppna munnen lite så att era läppar möts från en lite annan vinkel. Det går ganska naturligt och av sig själv, så du behöver inte tänka på det som att du följer ett manus utan känn dig fram. Det största misstaget människor gör då de vill verka erfarna är att öppna munnen helt och hållet och sträcka ut tungan och börja vispa med den, men det kan du försöka undvika för det är sällan så lyckat. Långsamt och försiktigt är nyckeln.
Då du känner att det är läge kan du öppna munnen lite till och låta tungorna mötas, men i bästa fall är det mer som ett möte där båda tungorna träffas med samma försiktighet och smeker varandra - inte att de brottas.
Det kommer nog att gå nästan av sig själv. Var lyhörd för din partner och om hen är för intensiv får du dra dig undan lite. Det är ingen panik fast det känns underligt eller nervöst första gången. Man blir bättre genom övning även på att kyssas. Men bara man tar det lugnt brukar det bli bäst.
Lycka till!
Kram
Tessi