Har en ständig frustration och illska mot min flickvän
20.11.2016
Hej!
Jag har en flickvän som jag varit tillsammans med i ett par månader, under vårt förhållande har vi haft en hel del sex men det senaste har det blivit riktigt jävla dåligt. Hon får ont mycket oftare, det svider, hon blir för trång, hon vill inte osv. Hon försöker inte tillfredställa mig heller på andra vis utan låter mig lida för hennes problem och grejen är inte att jag inte kan vara utan sex men att hon har en sådan jävla korkad attityd och vägrar ändra på den. En barnslig attityd som gör mig ännu mer irriterad och frustrerad.
Hon kan prata om andra killar och vara jätte intresserad av att prata om dem eller ringa dem när jag är med (och prata om intima saker), trots att hon vet att jag ogillar det. Sen när jag tar upp det med henne igen eftersom hon är hjärndöd, så blir hon arg. Inte nog med det så blir hon arg på mig om jag smsar med en tjejkompis som hon till och med vet om är en tjejkompis.
Hennes attityd retar gallfeber på mig, att hon aldrig rakt ut kan säga vad felet är, eller vara rak med allt. Vill du inte ligga försök inte ligga då med mig då? Är du inte attraherad av mig, säg det då? Jag blir så jävla irriterad hela tiden. Ännu värre är att vi tidigare bråkat om att hon pratat med andra killar (som hon bråkat med mig över eftersom jag tycker det är fel och nästan förstört vårt förhållande över de killarna). Man får känslan av att hon föredrar dem när hon säger nej till sex men man vet om hennes riktiga sexlust. När man kommenterar och säger, varför vill du ens ligga med mig om du egentligen inte vill blir hon arg och tycker det är en dum fråga.
Fortsättningsvis blir hon alltid ledsen och arg om jag tar upp att vi kanske borde avsluta vår relation vilket visar att hon älskar mig. Men varför beter hon sig såhär då?
arg

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
25.11.2016
Hej,
Nu skall du få ett riktigt ärligt svar av mig. Så som du talar om din flickvän så tycker jag faktiskt inte att hon ska ligga med dig. Din tjej har ont, det svider, och hon känns för trång - och du tycker synd om dig själv för att du inte får ligga?? OM du bryr dig om din flickvän (vilket jag egentligen inte tror att du gör på basen av hur du skriver om henne) så skulle du inte tycka att hennes samlagssmärtor är enbart hennes problem, utan ert problem. Och isåfall skulle du försöka hitta en lösning på problemet, inte förvänta dig att hon skall ha sex med dig trots smärtan. Du skriver att hon har en barnslig attityd, men isåfall kan jag konstatera att hon inte är den enda.
Jag tycker att ni båda skall ta er en funderare på vad det är för sorts relation ni vill ha, för på dig låter det som om ni hade fler issues än bara ert sexliv. Jag tycker att din flickvän skall gå till en gynekolog eller en ungdomsmottagning och kolla upp så att allting är okej. Om sex plötsligt blir smärtsamt så kan det bero t.ex. på en infektion, eller helt enkelt på att hon egentligen inte vill ha sex. Och vilket som än är fallet så behöver hon tala med någon om den saken. Infektioner går att bota, så om det är ett så "enkelt" problem så är hon snart pigg och kry igen, bara hon kollar upp saken.
Sen har ni ju ett problem med att ni båda är svartsjuka och antingen avsiktligt eller inte försöker göra varandra svartsjuka. Det tycker jag att ni skall tala ut om, och försöka hålla det på en lugn och mogen nivå. Ni har ju båda rätt att ha andra kompisar, också av motsatt kön. Men att avsiktligt försöka göra varandra svartsjuka genom att vara provocerande är bara barnsligt, (vilket ni båda verkar vara skyldiga till) och då behöver man kanske några år till att mogna innan man försöker ha ett förhållande.
Jag tycker att ni båda skall skärpa er. Om ni tycker om varandra och vill vara tillsammans så får ni ordna upp era problem. Ta med tjejen till en ungdomsmottagning och kolla upp vad det är som orsakar hennes smärta. Och diskutera er svartsjuka, om det är varandra ni vill ha så går det också att fixa.
Och slutligen, sluta tala så nedsättande om din flickvän. Det är fult och omoget.
Tessi