Har han glömt sitt ex del 3
06.11.2020
Hej igen decibel!
Tack för att ni varit snabba med att svara. Detta är troligen sista frågan i serien. Jag addade killen X på snap igår och skrev God kväll hur är läget? Han addade mig tillbaka dock har han fortfarande inte läst det. Min fråga är om jag ska skriva något mer eller ha tålamod och vänta på svar? Jag hörde ju inte av mig på 1mån så kanske han är sur? Men vill ju inte verka alltför desperat. Har dock insett att han är viktig för mig och vill inte att han ska försvinna ur mitt liv. Hur ska jag göra?
A

Ungdomsinformatör Kix svarar
06.11.2020
Hejsan! :)
Härligt att höra att du tog mod till dig och skickade åt honom! Strongt gjort :) Och det var ju ett positivt tecken tycker jag att han addade dig tillbaka! Kanske han inte har läst det för att han är lite nervös för att klicka på det? Ha lite tålamod innan du skickar igen.
Det kan nog vara att han är lite sur. Försök att själv tänka dig in i hans situation, om det var han som plötsligt tagit bort dig från snapchat utan förklaring, då skulle säkert du också ha blivit lite fundersam och kanske sur. Det är därför också som jag tror att det skulle vara bra om du gav honom en förklaring till varför det blev som det blev. Kanske du också kan säga åt honom det du nyss skrev in till oss, att du inte vill han ska försvinna ur mitt liv..?
Vänta en stund och se om han svarar på det du skickat så ni får igång en diskussion mera ”naturligt”, annars om svaret dröjer så tycker jag du kan skriva åt honom att du vill prata med honom för att förklara varför du inte tagit kontakt på en månad. Han vill säkert veta, så senast då svarar han, tror jag.
Lycka till!!
Kramar, Kix