Har ingen passande rubrik
01.02.2014
Hej, tror att två killar gillar mig lite halvt och att jag började gilla dem för att dem gillar mig.
Men den fegaste av killarna, den som är lika feg som mig haha. Jag tror att han gillar mig mer och jag gillar honom mer.
Den andra killen går i min klass, han är väldigt snygg och är schysst.
Men om man jämför med hur han tittar på mig och hur killen i min parallellklass gjorde det så är det inte samma sak.
Parallellklass killen tittade mig som om han gillade hela mig och inte bara mitt utseende.
Vet att man kanske inte kan tolka särskilt mycket utifrån blickar men sättet han brukade titta på mig precis när jag antar att han la märke till mig så är det helt annorlunda.
Alltså det var en kärleksfull blick, det var mer än" hon är snygg". Det var fyllt med gullighet, oro, osäkerhet och kärlek - allt i ett.
Killen i min klass tittar mer på mig som om jag är ett objekt, inte lika känslosamt. Mer som att han vill ha mitt utseende men inte mig.
Det känns bara mer trovärdigt när jag tänker igenom vem som kan ha tänkas skrivit en fråga jag fick på min ask. Den syftar väldigt mycket på mitt utseende och att personen gillar mig för det.
Men killen i min klass är mer utåtriktad och med honom så skulle jag komma någon vart.
Den andra killen är lika blyg som mig och vi har gått runt och stirrat på varandra i lite mer än 2 år..
Men alla tjejer tycker att killen i min klass är snygg, inklusive mina vänner som så gärna väljer honom över mig (dem försökte inte ens dölja det), så på ett sätt vill jag ha honom eftersom jag då inte kommer vara ensam och då möjligtvis ha en pojkvän.
Men den andra killen verkar vara mer perfekt för mig :/
Vet inte riktigt hur jag ska göra nu :/
Sedan är det en underlig grej som jag vill ha lite perspektiv på.
Killen i min parallellklass brukar titta på mig väldigt mycket när vi är själva eller när jag inte är med en viss kompis. Han brukar le, alltså blottar tänderna leendet och titta otroligt mycket på mig när han antingen har sina kompisar och jag är själv, eller när jag är med alla mina kompisar utom en. Det är väldigt konstigt och han ger mig bara super snabba blickar om hon är med, och han tittar absolut inte om jag och min kompis går förbi, vilket han gör om det är någon annan kompis.
Kan det bero på att han tror att hon gillar honom och försöker därför avlägsna sig från henne?
Tack på förhand <3

Ungdomsinformatören Sanna svarar
07.02.2014
Hej, jag klippte lite i din fråga ;)
Sådär spontant skulle jag nog hålla på parallell klass killen. Jag tycker också att han verkar vara mer en "redig" kille. Såna som han i din klass, som mer eller mindre alla tycker är snygg brukar byta tjejer som strumpor eller kalsonger. Jag skulle inte satsa på honom, det är bara bäddat för trubbel och hjärtesorg, Såklar kan man ju inte veta vad som skulle hända om du skulle få ihop det med paralell killen heller, det kan ju hända att ni när ni verkligen skulle lära känna varandra skulle märka att "neeeeej, var han sådär, neee men det går ju inte..." Men det är ju sånt som man aldrig kan veta. Det kan ju också lika gärna vara så att ni med han i din klass skulle vara just perfekta för varandra, sånt kan man ju inte veta.
Förklaringen på paralell killens beteende är svårt att ge ett helt 100%:igt svar på. Men det kan ju vara att han såg vad ni/din kompis skrev där.....och så tror han att hon gillar honom, men han gillar dig och vill inte uppmuntra henne. Då försöker han undvika att synas när hon är med.
Mitt råd är nog att du försöker ta tag i saken och få på klart om det finns något mellan er eller inte. Om ni redan smugit omkring i 2 år så är det hög tid att få något till stånd ;) Vi har ju en hel massa flirt tips och tips på hur man ska ta kontakt med nån man gillar på våra informationssidor, kolla HÄR Läs och plocka ut det som du tror kan funka mellan er. Det är ju lättare att börja via nån chatt eller liknande, det kan ju lätt bli pinsamt IRL innan man känner varandra och vet vad man ska prata om. Om man lärt känna varandra via nåt mediaverktyg så kanske man lite vet vad den andra har för intressen, vet vad den gillar och inte gillar osv då kan det vara lättare att hitta på något att prata om sen. Om ni kunde träffa på varandra på någon tillställning av något slag skulle det ju också vara bra. Var brukar han och hans kompisar röra sig på helgerna? Försök att du "råkar" vara där med dina kompisar ;)
Jag hoppas ni får till det nu med paralell killen, jag tycker det låter som att ni har något där. Ni behöver bara båda en liten knuff i baken i riktning mot varandra :D
Håller tummarna och vill gärna höra hur det gått,
Ungdomsinformatören Sanna