Har svalnat lite på nåt sätt
03.03.2015
Hej!
Jag skickade den här frågan för nån vecka sen (http://www.decibel.fi/vaga-fraga/fragor-och-svar/karleken-och-sexet/foralskad/kan-han-vara-intresserad).
Tog mod till mig och skickade iväg ett hej på facebookchatten på lördagen och han svarade nästan genast.
Frågade lite hur veckan hade varit och sådär o han skrev mer än mig o svarade tillomed snabbare än vad jag själv gjorde, haha.
Men på måndagen när vi kom tillbaka till skolan känns det som om det svalnat lite från bådas sidor, min o hans alltså.
Jag kollar då och då på honom men inte lika ofta som förr och inte han heller. Vi har inte heller haft lika ofta ögonkontakt som innan sportlovet. (Men jag vet inte om han tittar i smyg, haha)
Men däremot är han fortfarande vänd mot mig och sådär. I klassrummet så fastän han sitter i andra ändan i klassrummet märker jag att han är vänd mot mitt håll och sneglar ibland på mig.
Och igår när jag låg och sov på soffan under håltimmen i korridoren så när jag vände mig (han satt på en annan soffa två meter bort och satt längst ut på kanten) märkte jag att han tittade lite på mig (han vände smått på huvudet och sneglade lite) då jag vände mig.
Och idag när jag gick från toaletterna och skulle sätta mig med några kompisar satt han i en annan soffa och vände på huvudet och fäste blicken i mig. Tänkte ba: hups, han kollar.
Och innan det hade vi en lektion tillsammans och jag märkte att när han svarade på en fråga sneglade han lite på mig samtidigt som han pratade med läraren.
Och ändå känns det ibland som om han smådissar mig nu efteråt fastän det kändes som om han faktiskt var intresserad på chatten och liksom "höll på" före sportlovet men nu är det liksom lite...kallt? Han kollar inte lika mycket (men det gör inte jag heller) o vi har inte lika ofta ögonkontakt och sådär.
Är det här dåligt eller? Har han nu fått kalla fötter eller? Eller har han nu helt plötsligt blivit sådär "blyg" av nån konstig anledning? Det enda som hänt var att jag chattade lite med honom och på det sättet visat en smula intresse...
Själv känner jag mig lite modigare nu o tänker väl nån dag när tillfälle dyker upp tala med honom i skolan... In love...

Hälsovårdaren-barnmorskan Annika svarar
11.03.2015
Hej igen In Love... !
Jag kollade länken o läste Liselotts svar. Bra - du gjorde första steget. Men varför fortsatte du inte sedan i skolan?! Kunde du inte på måndagen ha sagt -Hej! och smajlat upp dej?! Han verkar nog blyg den här killen - och du också.
Skulle det vara lättare att börja tala med någon av hans kompisar som du inte är intresserad av? Kan någon av dina kompisar hjälpa igång er och få igång en diskussion så där som gäng?
Nu har du under lång tid varit kär i en kille som du inte vet mycket om. Ni har bara fångat varandras ögon mellan varven under kortakorta stunder. Börja tala med honom! Släpp blygheten - du kan låtsas snubbla i hans fötter, stå o hänga på hans jacka som han vill dra på sig, sätta dej på hans cykel när ni i ett gäng står o talar, spilla ut dricksvatten över hans skolbok osv osv. Gör så att han ser dej!
Ta kontakt med honom nu för att få veta om han alls är den drömperson du har förälskat dej i. Eller har han en helt annan personlighet som du inte alls gillar och absolut inte kan tänka dej att vara tillsammans med?! Öda inte din tid på dina drömmar - lev i verkligheten.
Hoppas du inte tycker att jag var för tuff med dej nu... Men jag får lite känslan att du är förälskad i dina egna drömmar och kanske inte i killen...
Styrkekram,     Annika         hälsovårdare - barnmorska