Häst
01.04.2022
Hej, min grannes häst är ganska hot och jag får fjärilar i magen när jag ser den… kan man ha känslor för en häst? Jag brukar drömma drömmar om att jag och hästen har det kul… är jag helt dum i huvudet eller kan man va kär k en häst. Helst skulle jag vilja vara ihop med hästen…

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
01.04.2022
Hej,
Jättebra att du hittade hit så vet du var du kan ställa dina frågor då det finns någonting du undrar över. Som en påminnelse tänker jag bara konstatera att vi inte svarar på frågor som är uppenbart påhittade eftersom vi hellre koncentrerar oss på att hjälpa människor som verkligen behöver svar och inte skickar in för att det är "en kul grej".
I din ålder är det ganska vanligt att man ännu håller på och tar reda på vad förälskelse och kärlek är, och då man man uppleva liknande känslor till många olika personer, djur eller föremål. Det är inte alls ovanligt att man kan uppleva en känsla som påminner om förälskelse gentemot djur, men samtidigt så brukar man inse att förhållandet till ett djur inte är på samma plan som ett förhållande till en annan person.
Hälsningar
Tessi