Hej!
26.12.2013
Hej, Decibel! Jag vill först och främst säga att ni har en underbar hemsida som verkligen är till hjälp. Tack för att ni finns! Men jag har ett problem, eller egentligen så är jag kär i en kille i min klass. Vi kallar honom X. Vi går på gymnasiet, men X är ett år äldre. X har gått om av någon anledning. Förut i början av terminen så gick vi på friskvård tillsammans det var då jag blev kär i honom. Efter ca två veckor av skolstarten addade X mig på facebook. Där skrev vi lite med varandra. Men han startar aldrig en konversation själv. Men i skolan så brukar han titta på mig och på flera grupparbeten eller klasstimmar har vi hamnat bredvid varandra( alltså att jag har fått sitta bredvid X). Av någon anledning så inträffar det rätt så ofta. Men det är någon som förvirrar mig. Bland annat att om X har en möjlighet att sätta sig bredvid mig i klassrummet så sätter han sig på vilken plats som helst bara inte bredvid mig. Varför gör X så? Dessutom har jag märkt att X flörtar med andra tjejer och tittar sedan på mig. Men när X ser att jag kollar på honom så vänder han sig bort och fortsätter att flörta och klanta sig med någon tjej. Gör han såhär för att han är en player eller hatar han mig?Om jag frågar X om något så får jag oftast korta svar. X brukar se mig i ögonen men sedan vänder han bort blicken. Jag skrev God Jul X! :) till honom igår vilket han svarade på exakt likadant som jag skrev bara med mitt namn. Så min största fråga är: gillar X mig eller inbillar jag mig bara? God Jul & Gott Nytt år! Kram :))) A

Ungdomsinformatören Sanna svarar
27.12.2013
Hej A, tusen tack för allt beröm, det värmer :)
Det är ju helt omöjligt att säga om X verkligen gillar dig eller inte. Men jag tycker att det låter lovande, mycket tyder på att han vill göra dig svartsjuk, han flirtar med andra men kollar ifall du ser ;) Att han sätter sig på vilken annan plats som helst utom bredvid dig tyder på att han är blyg och inte vet hur han ska vara. Också att han ger korta svar styrker ju den teorin. Jag kan inte ge dig något super tips på hur du ska göra eller vad, men om jag var som du skulle jag forsätta kolla, prata, le mot honom osv Om han menar något måste han ju i något skede få ändan ur vagnen. Ge små vinkar att du är intresserad, men var inte för mycket på. Killar brukar lätt skrämmas bort av påflugna tjejer. Det finns kvar sen stenåldern att de gillar jakten, de vill inte att det ska gå för lätt för då blir det tråkigt. Som tjej får man så lov och spela lite svårfångad så de tror att det är de som halar in sitt byte, då det egentligen är tvärtom...;) Jag hoppas ingen kille tar illa upp nu av att jag skriver så här. Om du vill så hittar du ju mera flirt tips HÄR
Lycka till med X, jag håller tummarna <3
Kram ungdomsinformatören Sanna