Hej!
14.11.2013
Hej, på er! För ungefär två veckor sedan hade jag raderat en kille från mina facebook - kompisar, efter det så hade han tittat på mig jätte mycket i skolan. Tre dagar sedan skickade han dessutom en förfrågning till mig, och idag skrev han: att han vill be om ursäkt för dem gånger han har varit taskig mot mig och vill verkligen be om förlåtelse och en smiley. Det konstiga i denna situation var att han inte gjort mig något. Nu sist våran skola var på badhuset och skulle ha livräddning så kollade han också jätte mycket på mig och såg ganska ledsen ut. Min fråga är, vrf gör han såhär och vad ska jag skriva till honom? :) Tack på förhand! Förvirrad

Ungdomsinformatörerna Liselott och Lena svarar
21.11.2013
Hej Förvirrad!
Hmmm, vet du, vår tolkning skulle vara att han tror att du är sur på honom för något eftersom du tog bort honom som fb-vän. Man brukar ju inte ta bort folk utan orsak, eller hur, så han antog att han gjort något dumt mot dig. Kanske han inte har en aning om vad, men väluppfostrad (och kanske mogen) som han är - och eventuellt förtjust i dig - så bad han om ursäkt. Om så är fallet, så är han en riktig drömprins och du borde snabba tag förklara för honom att han inte gjort något fel. Kanske tittar han bara för att han tror att han sårat dig/du är arg på honom - men kanske är det så att han verkligen mår dåligt av att det är just du som kanske är sur på honom. För att han eventuellt känner mer för dig än för andra random tjejer. Så ta och prata med honom nu så snart du bara kan - åtminstone för att också vara väluppfostrad och göra det rätta.
Hälsar ungdomsinformatörerna Liselott och Lena