Hej!
12.08.2014
Hej!det finns en kille som jag träffade ett par veckor sen o vi var båda i fyllan så vi hånglade o sov me varandra, han var riktigt snygg o sånt o ja minns att ja sett honom i skolan o tänkt ''damn han skulle ja aldrig få för han är så snygg''. Efter den kvällen fortsatte vi ha kontakt med varandra och o ja kände att ja var intresserad och han var nog det också. Han skrev till mig varje dag o han sa saker som fick mig att förstå att han var intresserad/gillade mig. Ca 2veckor efter det träffades vi, o de var hämskt! just då ja var me han ville ja bara försvinna o vi pratade just inget med varandra o ja ville bara hem fö de kändes så otrevligt för då kände ja att ja inte alls gillade honom på det sättet, Ja minns ännu vilken jobbig känsla de var. Man märkte dock på honom att han gillade mig. Senare den kvällen skickade ja till honom att ja inte kände ngt för honom o han blev lite ledsen eftersom han gillade mig, o förståss blev jag ledsen när ja visste att han gillade mig men ja inte gillade honom, o själv är ja en sådan som är ''forever alone''o har vänner som alltid är tsm med någon. Nu dessa dagar senare har ja tänkt på honom väldigt ofta och ja har försökt tänka att ingen är perfekt o att ja inte borde vara så ''kritisk''. jag vet att han är en otroligt trevlig kille, o vi har nog chattat som vänner efter allt detta och de känns iaf bra att vi kan vara vänner ännu men ändå känns det som att ja saknar honom.. Jag saknar den kvällen vi träffades o hur mysigt de var o ja saknar då vi chattade med varandra hela tiden och hur snäll o gullig han var mot mig. Jag har alltid varit den som är ''ensam'' o sett på när mina vänner friat o haft de mysig, o nu när ja själv skulle ha fått vara med om det kändes de inte rätt..? Ja vill tycka om honom o ja känner att ja saknar honom. Vi har samma humor o de känns som att vi är ganska lika på något sätt.. varför ska ja vara såhär kritisk?ja tänker alltid att en kille ska vara som någon supersnygg modell eller skådespelare. Jag är själv ingen perfekt person så varför skulle en kille måst vara de då?Ja vill så tycka om honom o alla ja pratat med säger att ja borde ha väntat o sett om ja skulle ha fått några känslor för honom, kanske känslorna skulle växa om vi var vänner en stund? Jag är också rädd för att ha ett förhållande med någon så kanske de e en del av orsaken vf ja inte känner något för honom..? klart de kan hända att han inte bryr sig längre o ja kanske också borde move on då ja ändå ''friendzonade'' honom. Det känns så konstift när de är såhär.. vad ska ja göra? tänk om ja börjar gilla honom i framtiden o då gillar inte han mig längre.. ja kan inte komma över saker sådär bara.. va ska ja göra?

Ungdomsinformatören Sanna svarar
21.08.2014
Hej, vi väntar på svar från en av våra storasysterexperter, vi sätter in svaret här under så fort vi får det.
Hälsar ungdomsinformatören Sanna
Vi har inte fått något svar från storasystern :/ Men vi ska försöka få ihop något till dig. Hoppas du inte tappat hoppet då det räckt så länge.
Det kan ju också hända att allt är totalt annorlunda nu än vad det var då när du skrev in hit. Jag kan tänka mig hur du funderar om du gjorde rätt eller om det blev fel....Man vet ju aldrig, kanske man inte ser att det är en drömprins innan han gått, kanske man blir kär i honom senare då man vet att han gillar en, kanske, kanske, kanske.....
Suck, som sagt var, då man ju inte vet det där. Men du verkar ändå ha tänkt igenom detta en hel del. Man ska ju följa sitt hjärta. Ditt hjärta säger att ni enbart ska vara vänner, då är det så det ska vara. Man ska inte tvinga fram känslorna, sånt blir aldrig bra. Man kan inte tänka att man ska börja gilla någon bara för att han/hon gillar en själv. Om inte pirret finns där så finns det inte. Visst kan det växa fram med tiden, men du kan inte gå omkring och vänta på det. Ni är nu vänner, åtminstone då du skrev hit, låt det vara så. Lär känna varandra, ha kul tillsammans, skratta skoja och om det sen växer fram något mera så är det kul, gör det inte det så är det inte meningen. Om det är meningen att ni två ska ha varandra så blir det nog ni två. Stressa inte fram något, du har all tid i världen :) Visst kan det verka mysigt att vara tillsammans med någon och sådär, men om du skulle tvinga fram något nu kan det sluta med att ni inte ens kan vara vänner.
Visst kan vi sätta för höga krav ibland på en ev partner, ingen är perfekt inte ens vi själva ;) Men jag tror nog att när den rätte kommer emot så försvinner alla såna tankar <3
Njut av livet och se till att ha kul med vänner och låt kärleken komma när den kommer.
Kram från ungdomsinformatören Sanna