hej
03.04.2014
Hej! Jag är en 14 årig flicka och är lite kär i en kille som är 17 år. Det är inte stor skillnad! Snälla säg inte att han är för gammal. Men ändå så har han sakt åt mig att han tkr att jag är intressant, o han stalkar mig, vi hånglade 6 gånger på en fest (jag var lite i fyllan) o han är jätte rolig och snäll... Jag tror att jag är kär... :) vi skickar typ 1 gång i veckan, det är både han o jag som börjar att skicka. Men alltid då vi skickar så är det han som typ säger ngt vi börjar tala om, jag skulle också ibland vilja säga ngt roligt... Så kan ni ge exempel på vad man kan skicka med en pojke? Inte bara : hej vad gör du?!!!!!!! Det är så lame... Nu har vi inte skickat på en vecka men imr ska vi träffas o jag är jätte nervös! Vet int vad jag ska säga åt honom osv... Tror ni att han är kär eller? När han har kallat mig : snygg, han påstår att jag har bra kropp, säger rakt ut att han är intresserad....? Jag veg aldrig att om han int vill fortsätta eller vad. För jag har jätte dålig självkänska sä ja tänker hela tiden att han inte vill ha mig, som för mig väldigt ledsen för jag är ju kär i honom... hej

Ungdomsinformatören Sanna svarar
04.04.2014
Hej!
Jag ska inte säga att han är för gammal men det är ändå tre år och det kan spela en viss roll ännu i er ålder. Han kan ha hunnit en bit längre än dig, men som sagt var det där skulle jag ju inte säga ;)
Jag ska heller inte kommentera att du var lite på fyllan....(hm) 14 år hmmmmmmm
Det låter ju som att ni har nåt på gång där, det tycker jag ju nog.
Om du inte redan lusläst vad vi skrivit om kärlek och flirtande och liknande så ska du genast göra det HÄR. Där kan du hitta några tips på vad ni kan prata om. Men såklart är det inte samma sak att chatta med någon, man får inte fram saker på samma sätt som IRL och så kan de andra lätt missförstå en då den inte hör ens röst eller ser ens ansiktsuttryck, kroppsspråk mm. Men sen finns det ju också fördelar med att inte sitta f2f, man kanske hinner fundera lite vad man ska svara, man syns inte ifall man blir lite röd om kinderna, ingen hör om rösten stockar sig osv. Som vanligt är det både för- och nackdelar med allt.
Om ni ändå haft ganska mycket kontakt så kanske du vet hans intressen. Han kanske har sagt vilken typ av musik han gillar, glasssorter, salmiak eller fruktgodis, ostbågar eller grillchips osv. Folk älskar att tala om sig själva, så om man får igång ett samtal om den andras intressen eller vad den gillar brukar det rulla på ganska bra. Prata om någon ny film på bio, kanske ni kunde gå och se den tillsammans. Kanske du följer nån serie i tv, fråga om han sett den, i bästa fall hittar ni nåt att skratta över där tillsammans, eller förfasa er över, beroende på vilken typ av program det är frågan om. Jag gillar ju tex Lilyhammer, som kommer på söndagskvällarna. Fråga om han tänkt jobba nåt i sommmar och i såfall med vad och var. Ska han göra nåt på påsken, vadå....Tjaaa, listan på samtalsämnen kan göras hur lång som helst. Hoppas du iaf fick något som du kan använda dig av här nu. Lycka till ikväll :)
Hälsar ungdomsinformatören Sanna