Hej
25.05.2015
Hej. Jag är kär i en flicka som jag har redan känt länge. Nu i helg skulle vi ha tenkt att hon kommer till mej med sin kamrat och ny går hon plötsligt går hon med sin kamrat och några andra pojkar och ha en liten fest. Och jag blev jätte lessen och trodde att jag inte nåmera har någo chanc mot honom. Och jag har ingen aning att vad jag ska göra så skulle ni kunna hjälpa mig? jooonnas90

Ungdomsinformatören Sanna svarar
28.05.2015
Hejsan, Jag tycker du ska säga till henne att du blev ledsen då hon ändrar sig sådär eftersom ni redan hade bestämt. Säg att du jätte gärna skulle ha velat att hon skulle ha kommit till ditt. Då får du fram att du gillar henne och så får du på samma gång kollat om hon känner samma för dig. Det kan ju vara svårt att säga det där såklart. Men kanske du kan säta i nån chatt
Men sen är det ju inte sagt att det är HON som vill fara med de andra killarna, det kan ju hända att hennes kompis är intresserad av nån av dem och har bönat och bett henne att de ska fara med de andra killarna. Sen kanske "din" tjej inte vågat säga att hon hellre skulle fara med dig för att hon är intresserad av dig.... Dessutom kanske hon har tänkt att ni kan träffas ändå. Beroende på var ni har tänkt vara och hur långt det är mellan. Jag skulle nog säga att allt hopp inte är ute ännu <3
Men du kanske måste vara lite tydlig med vad du känner och vill, så hon vet. Inte att du säger direkt, då kan hon skrämmas bort. Men ge nån liten hint om att du är intreserad och gärna skulle ses. Kanske du kan säga nåt i stil med att: " Nämen, kommer inte vi att träffas alls nu då om du/ni far till det andra stället? Jag (du alltså) skulle nog gärna velat träffa dig lite mera...." Du kan ju låssas se lite sådär lagom nonchalant  ut, lite som låssas ledsen ;) Fast det egentligen är på riktigt. Lite får man ju tumma på sanningen, och i krig och kärlek är allt tillåtet brukar man ju säga ;)
Hoppas allt går bra och att det blir något mellan er. Men om det skulle vara så att hon har tänkt annorlunda så är det säkert meningen att du ska ha någon annan. När man gillar någon kan man lätt missa att det finns en massa andra ljuvliga personer runt omkring en som kanske bara väntar att man ska bli intresserad av dem, så låt inget gå dig förbi, fast du nu har sikte på den här tjejen.
Alla här på kontoret är överens om att det inte är troligt att hon har valt bort dig utan att det kanske kom påtryckningar från kompisen och så blev det sådär, men som sagt var allt hopp är inte ute och du kan ännu vinna prinsessan <3
Varma kramar från ungdomsinformatören Sanna