hej
22.02.2017
jag är käri i min ex pojkövön och han har vari min pojkvän. Han tyckte om sedan vi var 12 , Hans familj och min familj vi borde varandra så båda familjen flyttade från byn vi bode i kom till stan. Då bode vi inte nära varandra nå mer , så han gick till en annan skola och de bode lite längre borta än vår familj men han ändå kom hem till mig ibland men han slutade och hans familjen flyttade igen han försökte några gånger att prata med mig via facebook, men jag var inte alls intresserad av han och då visste jag inte ens att han gillade mig.Det gick 6 år och vi pratade inte med varandra alls en dag plötsligt bestämde jag att prata med han och då var vi båda 18 , jag fråga hur han mår osv det gick från därifrån att vi hade något.Fast vi hade något så jag var ändå inte 100% intresseard av han. Men det visste inte han och jag lekte med honom och testa om han verkligen gillar jag mig, för jag tror inte på då pojk säger han gillar mig på jag tror att alla pojkar ljuger och vill bara testa dig anntar jag och jag var inte redo att förälska för jag vll inte bli heartbroken. Jag minns att jag sa till han jag är inte redo för dig .Vi pratade nästan 1år och han alltid kom och träffade mig när jag ville och försökte alltid att hitta tid att spendera med mig, men nu säger han att han e inte inteessrad av mig som för , vi blev ihop andå slutet på 2016 vi bråkade och han tog mig på whatsaap&IG men inte på snap jag skrev till han därifrån jag vill fp honom tillbaks va ska ja gör? Barndomsvän

Ungdomsinformatören Sanna svarar
02.03.2017
Hej kära du
Det låter som att ni inte riktigt är i takt vad gäller känslor för varandra. Då den ena är kär så är inte den andra osv. Det är rätt så vanligt att man är lite i otakt. Ibland är man mera intresserad av någon som inte verkar vara intresserad av en, av någon underlig anledning. :)
Jag tycker det bästa du kan göra är att ta ett snack med killen. Ta kontakt med honom på något sätt och säg att du känner att ni behöver prata. Då tycker jag att du ska säga att du är intresserad av honom och fråga vad han har för tankar om dig. Det verkar ju nog som att han kan tänkas vara intresserad, men bästa sättet är att ta tag i saken och fråga.
Sen funderar jag lite över att du tänker att alla killar ljuger och inte menar allvar med dig. Nu vet jag ju inte vad du råkat ut för tidigare i livet, kanske du har blivit ordentligt sårad av någon som du verkligen gillat. Men det är ändå trist att du ska ta för givet att alla ljuger, kunde du försöka få det svängt till att ge alla en chans? Säkert finns det en hel del grodor men sen kan det finnas en prins också bland alltihopa som du kan missa om du inte ger honom en chans <3 Det finns ett gammalt talesätt som säger att man måste våga lite för att kunna vinna. Om du inte ger någon chansen att visa att han menar allvar så blir ju chansen liten att du ska hitta någon att bli riktigt kär i, eller hur?
Försök vända dina tankar i en mera positiv riktning. Man behöver inte öppna sitt hjärta på vid gavel för alla som visar minsta intresse, men man kan inte ha det låst och tillbommat med dubbla lås före evigt heller. Med risk för att bli sårad måste man ibland glänta lite på dörren och släppa någon in.
Många varma kramar till dig från ungdomsinformatören Sanna