Hitta flickvän/pojkvän
01.12.2014
Finns det någon sida där man kan söka pojkvän eller flickvän? Jag menar det finns många tjejer som söker pojkvän och många pojkar som söker flickvän. Det finns såna som e rädda att inte hitta någon osv. Finns det typ ingen "dating sida" för tonåringar typ? Tror det skulle bli uppskattat av många tonåringar. Eller finns det nån som kan göra en sån sida?:)
Socialhandledare - uppsökande ungd.ledare Ida svarar

Ungdomsinformatören Sanna svarar
04.12.2014
Hejsan, Du har en bra idé. Vi har på gång ett svar. Det kommer här under så fort vi fått alla detaljer.
Hälsar ungdomsinformatören Sanna
Hej!
Det finns faktiskt en del dejtingsidor för ungdomar (18 år och uppåt) som många använder flitigt, för tillfället är HotOrNor och Tinder några av de populäraste. Båda kan smidigt laddas ned som appar till din telefon/platta/dator och så synkroniserar man sitt konto med facebook eller annan socialmedia. HotOrNot exempelvis är uppbyggd som så att man börjar med att välja intresseområden så som tjej/kille och ålder, vidare så ”rejtar” man de personer man tycker är intressanta och om personen du själv rejtat som ”hot” även rejtar dig som hot kommer ni att ”kopplas samman” och ni har möjlighet att chatta med varandra. Dessa appar är även väldigt användbara om du exempelvis befinner dig i en helt okänd stad och önskar träffa nya människor, eftersom rejtingen av personer kommer i ”närhetsordning”, alltså de personer som finns närmast dig rent geografiskt kommer du att kunna rejta först osv. Är dessa sidor/appar helt obekanta för dig så föreslår jag att du helt enkelt provar på och ser om det är något för dig.
Lycka till i ditt sökande av flick- eller pojkvän!:)
Ida
Kolla denna länken också innan du börjar nätdejta:
http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/784174-polisen-varnar-for-karleksbedragare-pa-natet