hjälp
27.12.2013
hejsan.Jag har pratat med en kille i 2 månader nu,min kompis vet inte av det och är kär i honom.Jag vet inte om han gillar mej eller om jag gillar honom,vi chattar varje dag och säger att vi vill vara med varann,talar om hur bra pojk/flick vän vi kommer vara,och att vi kommer göra någon världens lyckligaste.
Har får det att pirra i min mage och jag gillar honom väldigt mycket :)
meeeen han är 20-30 cm längre än mej :'( kärellerej

Ungdomsinformatören Sanna svarar
30.12.2013
Hej, kärellerej
Det är ju alltid lite svårt om man gillar samma kille/tjej som en kompis. Vi brukar alltid framhålla att det är viktigare med kompisar än med en pojk-/flickvän. Man kan hitta nya kärlekar men en vän är en vän. Fast det beror ju så mycket på om du vetat att din kompis gillar honom innan du och han började chatta, och om det är typ enda killen på jorden för henne eller om hon nu bara tycker han ser trevlig ut. Men jag skulle nog gå lite försiktigt fram där om jag var du. Sen kan man ju inget om killen väljer dig, vilket han ju verkar ha gjort :) Du måste väl ta dig en ordentlig funderare om han är värd att eventuellt offra din vänskap för, eller om din kompis ändå är viktigare. Det löser sig nog.
För att nu gå vidare i din fråga så tycker jag inte att längd skillnaden är något problem. Faktiskt inte, på riktigt! Om du skulle vara huvudet högre än honom, DÅ skuelle det kanske vara lite besvärligt. Eller åtminstone se lite mysko ut. Men så länge killen är längre så är det ok. Det finns ju par som har mycket större skillnad än så. Det kan ju hända att du ännu växer lite, eller så kan du ju använda högre klackar om du tycker att er längdskillnad stör. Jag vet ju inte heller hur lång du är, det kan ju hända att du är ca 158 cm så om du skulle vilja ha en kille som inte är så mycket längre skulle det ju vara en ganska kort kille. Jag vet att om tjejen är just lite längre än killen eller ungefär lika så kan hon tycka att det känns jobbigt och som att hon är jätte stor, och så känner såna tjejer oftast att de bara måste ha skor utan klack. Gör inte problem åt dig i onödan <3
Är det meningen att det ska vara ni två så blir det <3
Kramar från ungdomsinformatören Sanna