Hjälp.....
06.05.2014
Hej!
jag har ett problem jag är kär i en kille och vi har skickat i 8 månader,vi kom fram till att vi bara ska vara vänner men jag är fortfarande kär i honom och jag kan inte heller sluta tänka på honom och han tycker om mig också men det är så svårt då ingen vågar prata eller ta första steget...
Problemet är att om vi är med varandra eller träffas någon gång så vågar ingen av oss börja prata och då blir det bara pinsam tystnad. Snälla hjälp mig jag vill inte släppa taget om honom!!!!!! .......

Ungdomsinformatören Sanna svarar
13.05.2014
Hej, jag kan förstå att det känns jätte jobbigt då ingen vågar ta första steget, fast båda kanske skulle vilja ha något mera. Jag misstänker att någon nu måste göra något, och det är nog du i det här fallet ;) Kolla in våra infosidor HÄR, och läs mer om hur man kan flirta och vad man kan prata om, vad man kan hitta på att göra tillsammans då allt känns pirrigt och nervöst. Jag hoppas du får nåt tips på vad du kunde göra eller hitta på för att ni ska "få till det". Ibland måste man våga för att vinna, det känns säkert jätte spännande och skrämmande att du ska ta tag i detta, men om ni båda är lite blyga, vilket ni verkar vara så finns det inget annat nu än att ta tjuren vid hornen.
Jag önskar dig all lycka till, hör gärna av dig igen!
Kramar från ungdomsinformatören Sanna