Hjälp
08.02.2018
Hej! Jag gillar en kille men vågar inte ta kontakt med personen eller äns kolla åt dens håll för att jag blir så nervös att det inte ska bli besvarat. Jag vet inte om jag har fått för mig det men det känns som om personen kollar på mig och ger mig blickar ibland. Dock tror jag att den kan vara lika blyg som jag när det gäller detta. Vad ska jag göra? Daniella123

Ungdomsinformatör Ida svarar
08.02.2018
Hej!
Åh, jag blir helt glad när jag läser det du skriver, att du gillar nån. Jag kan tänka mig hur nervös du blir när du ser honom. Och de flesta känner precis som dig när de känner att nån är lite (eller mycket) mer intressantare än nån annan. Man är rädd att inte känslorna ska va besvarade. Men samtidigt så om du inte vågar kolla, ge blickar eller ta kontakt så vet han ju inte om att du gillar honom med säkerhet. Jag tycker du skall lita på din magkänsla nu, som när du skriver att du tycker att de känns som att han ger dig blickar. Ta mod till dig och kolla åt hans håll och försök få ögon kontakt. Kanske du följer honom på insta eller har hans snapchat? Börja skicka med honom. :) Visa att du är intresserad.
Vill också säga att om det skulle vara så att han inte är intresserad, så kom ihåg att inte klandra dig själv. Du har varit modig och tagit kontakt. Du har ju då fått ett svar på vad han känner och du kan gå vidare.
Många lycka till! Du fixar de! :)
Kram , Ida