hjälp
22.03.2014
hej! det finns en kille som jag trodde var kär i mig. för varje gång jag är i närheten så fixar han sitt hår, han flinar åt mig, han tittar på mig och han har blinkat till mig.(och det var så jag blev jag blev kär i han)så jag tänkte varför inte fråga, så jag frågade chans på han... och han svarade nej, för han känner mig inte. vi har aldrig pratat med varandra. men nu mår jag hemsk. vad menar han och hur ska jag känna mig bättre???? lovergirl

Ungdomsinformatören Sanna svarar
31.03.2014
Hej, lovergirl
Jag misstänker att den här killen blev lite "tagen så sängen" så att säga. Han var kanske inte beredd på att du skulle fråga på honom mittiallt :) Alla tecken tyder ju nog på att han skulle vara intresserad men han kanske blev lite rädd eller chockad då du frågade och så sa han nej fast han säkert hellre skulle sagt ja. Nu är detta ju bara vad jag tror, det kan ju också vara så att han annars bara har kollat in dig men ändå inte vill vara ihop, man vet ju inte. Sen är det ju så att om vi märker att någon tittar lite extra på oss eller på annat sätt verkar som att den skulle gilla en så blir man lätt intresserad av just den personen. Det har väl att göra med att oddsen för att det skulle bli något verkar högre. Man kan ju såklart också bli kär i någon som aldrig ens sett åt ens håll, men som sagt var det är lätt hänt att man upptäcker någon som man märker att kollar in en, och så börjar man själv kolla in den personen. Bästa rådet nu är att ni lär känna varandra! Då kan han ju inte skylla på det iaf ;) Om det känns pinsamt att genast gå fram till honom och börja pratat så ta först kontakt via tex fb, börja chatta med honom, fråga vad han gör eller vad han har på gång. Kanske kan du fråga om han tänkt göra något speciellt på påsklovet. Vi har ju annars en hel massa flirttips och liknande om du läser mera HÄR. Sen när ni "lärt känna varandra" via chatten så är det mycket lättare att börja säga Hej, när ni möts i korridorer och liknande :) Man måste våga för att vinna heter det ju. Om han sen jätte tydligt visar att han inte vill något så måste du väl låta honom vara i fred då. Men jag röstar för att du iaf ger det en chans. Det finns nog något där som är värt mera än bara ett "nej" för att ni inte känner varandra ...ÄN...;)
Jag håller tummarna, hälsar ungdomsinformatören Sanna