Hjälp
29.09.2015
Jag är kär i en tjej i min klass och för cirka en månad sen skickade jag ett brev till henne om hon vill bli ihop med mig men jag har inte fått svar. Ibland drömmer jag att det är fest hos mig och hon blir ihop med nån annan på festen och sen pussas och retas framför mig.
Yolo

Ungdomsinformatören Jenny svarar
07.10.2015
Hej!
Va synd att du inte har fått ett svar av tjejen. Vad det beror på kan jag bara gissa mig fram till -kan hända att hon inte är färdig för att bli ihop med någon (ni är ganska unga ännu), kan hända att hon inte är intresserad, kan hända att hon är blyg, ja -det finns många olika alternativ som jag kommer att tänka på...har tyvärr inte rätt svar att ge. Har du sett henne eller haft någon slags kontakt med henne annars? Hur tycker du hon uppför dej då -ser ni varandra i skolan? Om du ännu vill göra ett försök, kan du kanske närma dig henne "på riktigt", alltså gå till henne och prata med henne. Tror du att du kunde försöka bli vän med henne först (om inte ni ännu är det) och se hur det funkar mellan er då? Jag hoppas att du vågar ta det steget, så får du säkert veta mera om henne och lära känna henne bättre.
Det är helt vanligt att fantisera -och det är mycker individuellt vad man fantiserar om. Det som man drömmer vill man kanske ändå inte alltid ska hända på riktigt -de är bara saker som brusar omkring i hjärnan. Därför är fantisering roligt -man kan vara hur kreativ som helst.
Hälsar, ungdomsinformatören Jenny