hjälp :( blir tokig
03.05.2016
Vad tror ni?
Jag har fallit för en vattuman-man. Folk har hela tiden nämnt att det kommer "gnistor" från oss när vi pratar. Han skojjar ena stunden o pratar djupa tankar efter. Han frågar vad som kommer ske närmaste framtid typ vart jag kommer jobba. Säger hela tiden att jag "säkert är duktig på diverse saker" så som gitarr , laga mat osv. Jag har skrivit till honom några gånger han läste meddelandena och tog inte ens 3 minuter till att han kom till mig och pratade i 30 minuter. Likadant häromdan. Han kom o fråga om jag vsr själv... jag är alltid själv vid den tiden o det vet han. Han fick även samtal men gjorde allt för att inte gå. Han suckade även när det ringde. Det gör han varje gång vi pratar o nån ringer. Nu är det bara så att. Jag har sagt till honom rakt ut vad jag känner för honom. Men han hsr inte svarat på det. Jag menar... ett Nej borde väl vara lätt att ge om man inte har några känslor? Kan han vara så otroligt blyg? Enligt kollegor kollar han på mig i stort sätt hela tiden. Jag ringde tex honom en gång för att få ett nummer, han sa att han inte hade det. Hsn kom 5 minuter efter o kollade in felet jag behövde ha hjälp med o ringde numret direkt.. så han hade det redan. Gaaahh jag blir tokig. Vad tror ni? Ska jag ge upp? , eller är han bara riktigt blyg när det kommer till känslor. Man har ju hört att vattumän har svårt för å visa det.
Kram från en grubblande tjej
Nuortenelama2

Ungdomsinformatören vid Nuortenelämä.fi svarar
12.05.2016
Hej
Tackar för din meddelande.
Förälskelse uplever alla människor i något skede. För en del är det lättare att prata om det än till de andra. Tycker att du var modig som berätta honom hur du känner. Det kan ju vara att han är mera blyg av sig eller vet inte hur han skulle uttrycka sina känslor. Kanke han blev skyggade för du berätta om dina känslor?
Allt du berättar om honom och hur han reagerar när du kontaktar honom låter som han är säkert intresserad av dig. Kanske du kunde kontakta honom igen och föreslå att ni skulle traffa eller diskutera om era känslor. Att träffa och diskutera ansikte mot ansikte är säkert den bästa sätt att prata om förälskelse och kärlek.
Det finns jätte mycket med information om förälskelse och kärlek på Decibel webbplats. Rekommederar att du bekantar med materialet och information:
http://www.decibel.fi/information/karlek-and-sex/foralskelse-och-karlek
Har det så bra och hoppas att allt går bra.
Mika - Ungdomsliv.fi
Yhteistyökumppanimme Nuortenelämä.fi on vastannut tähän kysymykseen. Kysymys ja vastaus julkaistaan myös Nuortenelämä.fi –palvelun Kysyttävää-palstalla.