HJÄLP KÄNNER MIG JÖTTE ENSAM VAD SKA JA GÖRA???
07.03.2017
Asså jag är en tjej på 14år och jag vill jätte gärna ha en kille asså jag känner mig så sjukt ensam men de finns ingen som jag gillar jätte mycket som gillar mig... Jag vet att jag är liten och har ett helt liv framför mig men jag e trött på att vara ensam :(
Jag vill Lixom ha någon att mysa med på helgerna och nån att bara älska jätte
Mycket så de inte går att beskriva....
jag känner mig så jävla ensam och ja vill verkligen ha ett Seriöst förhållande med någon men de känns som att kag är helt värdelös å ba kan ge upp?
Jag gillar en kille jätte mycket och han är 2år äldre än mig,, han är en av mina bästa vänner och han har både sovigt och hängt mycket hemma hos mig och jag hos han.. När vi är med varandra känns allt så jävla bra o så fort jag ser honom vill jag ba springa fram å kyssa han för han är så jävla underbar å fin
Vet att de kanske är konstigt stt säga nu men jag älskar verkligen honom men han gillar en annan tjej (tror jag, de verkar så iaf för hon gillar han),, vet att de kanske låter konstigt att fråga men asså finns de ens nåt sätt stt man kan få honom att gilla mig lite mer??
Har ni nå tips på vad jag kan göra ?
Mhv- Nathalie <3 N

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
08.03.2017
Hej.
Det är tungt att känna sig ensam, speciellt om det finns någon som man är intresserad av men inte får vara tillsammans med.
Du skriver att han är en av dina bästa vänner, och att ni träffas och hänger. Du skriver också att du tror att han tycker om en annan, men jag antar att de inte är tillsammans? Ofta blir man ju intresserad av någon om man får veta att den personen är intresserad av en, så kanske det som behövs för att han skall "upptäcka" dig är att du visar lite mer intresse för honom?
Försök att ta lite mer kontakt med honom, ställ honom frågor och visa att du är intresserad av honom som person. Då ert kompisgäng är tillsammans så kan du ju försöka att rikta dina frågor till honom och fokusera på honom, då borde du ju ganska snabbt märka om han drar sig undan eller om han är intresserad tillbaka. Nästan alla människor tycker om komplimanger, så både killar och tjejer blir glada om man visar sin uppskattning och är extra hjälpsam. Om du känner dig riktigt modig så kan du ju föreslå att bara ni två skall göra någonting tilsammans, senast då får du ju veta hur han känner.
Tro på dig själv! <3
Kram
Tessi