Hjälp mig!!
27.06.2015
Det är såhär att jag och en kille har skrivit fram och tillbaka på snapchat i flera månader, men nu den senaste månaden har vi skrivit mer ofta, nästan varje dag osv. Så i måndags (nu är det lördag) så bestämde vi oss för att träffas, allt gick jätte bra och jag var så glad efteråt. Men efter de har han varit inne på mobilen, lagt upp saker på instagram osv inte svarat på mina snapchats eller sms frivilligt!? Och när jag frågat ifall han vill träffas så har han sagt "Jaa jätte gärna" men sen så hör av ändå inte av sig, blir jätte ledsen eftersom jag tror jag började gilla honom ?! Vad ska jag göra? Skita i han o gå vidare eller vänta lite o se ifall han hör av sig?

Ungdomsinformatören Sanna svarar
01.07.2015
Hejsan,
Jaaaaa, det är svårt att säga vad du ska göra och vad han egentligen menar. Kanske det hänt något mera nu eftersom det gått någon dag till sen du skrev. Det kan ju hända att allt rett upp sig eller så har det blivit avslutat.
Om det ännu är lite löst hängande kan du ju nog fråga honom om han inte tyckte att ni hade trevligt då ni träffades eller om han kanske inte trots allt tyckte att ni klickade eller något liknande. Det är ju inte helt fel att säga att du faktiskt gillade honom när ni träffades IRL men att du vill veta om han alls har några sådana känslor, eller om du ska glömma honom.
Jag vet inte, är det för direkt? Ska man vänta och se? Tjaaaaa, vad skulle nu vara det bästa? Du måste känna efter hur det känns i hjärtat, och så följer du det. Ibland kan det också vara bättre att vänta och se vad som händer, kanske han vill vara den som tar första steget? Kanske du skrämmer bort honom om du är för tydlig med dina känslor?
Jätte svårt att ge ett bra råd här, tyvärr.
Men känns det som att du vill något mera med den här killen så klart du kan säga hur du har det och se vad han svarar. Sätta allt på ett kort liksom :)
Håller tummar och tår att allt går på bästa sätt <3
Kram från ungdomsinformatören Sanna