hjälp snabbt!
27.09.2015
Hej! Gjorde slut med min pojkvän sen 1,5 år tillbaka på venetziansk eftersom att jag inte orkade längre för vi hade bråkat i flera veckor och har int sett varandra sen veckan före skolan började.
Det visade sig vara ett stort misstag eftersom att jag verkligen älskar honom o saknar honom sjukt mycke nu. Sa åt honom att jag ångrar att jag gjorde slut måndagen efter men han visste inte om han ville fortsätta med vårt förhållande och att han måste fundera på det, men nu har de gått en månad sen de o han vet fortfarande inte.
Är jätte ledsen för jag älskade honom o älskar fortfarande, och han sa åt mig att han älskar mig o att jag är den rätta för honom och jag tror nog han menade det. Men nu vet han inte om han vill vara ihop med mig mer.
Man skulle tro att jag har varit otrogen eller nåt men de har jag inte, skulle aldrig gjöra nåt sånt. Men nog har jag gjort misstag, kunde int allti prata med honom men har alltid haft svårt o prata med andra människor (och nuförtiden hatar jag mig själv och mitt utseende vilket inte underlättar), och kände inte riktigt alltid att han brydde sig eftersom att om jag försökte säga något så avbröt han mig och om jag försöker berätta hur jag känner om något så börjar han bara försvara sig själv och säger att det inte är så :( men jag älskar honom verkligen o vimm ha honom tillbaka, och han sa att han älskade mig när vi var ihop och han menade nog det.
Mår jätte dåligt över detta

Ungdomsinformatören Jenny svarar
07.10.2015
Hej!
Enligt det du berättar har du ännu djupa känslor för din gamla pojkvän fast du å andra sidan säger att han inte riktigt alltid lyssnade på dig och försvarade sig...jag vet inte riktigt, men de här sakerna är sådana som jag snubblade på då jag läste det du berättade. Kanske för att jag tycker att du skall respekteras så att du blir hörd, kanske för att jag får en dålig känsla då du säger att han ofta försvarade sig själv då du försökte säga något...jag känner inte personen, men de här sakerna är sådana som jag tycker är viktiga i en relation -att man lyssnar och skall kunna prata om sina känslor. En person som inte har gjort något fel, borde inte behöva försvara sig för något...kanske har han något i sitt förflutna som får honom att agera så. Jag vet  inte och kan bara gissa mej fram...Är den här personen ändå rätt för dig? Det vet du säkert bäst själv -du har starka känslor för honom, men funkar det mellan er om ni blir ihop igen? I så fall borde ni båda säkert i alla fall komma överens om att jobba med de sakerna som var svåra i relationen tidigare. Är ni åda redo för det -är han också villig att satsa på er 100 %?
Du är underbar som du är, så hata inte dig själv! -du är så värdefull. Du måste bara inse det själv. Tror att det skulle vara bra för dig att prata med någon om dina känslor. Kan du göra det med din mamma, en syskon eller annan nära person? Jag hoppas att du skulle hitta alla de fina sakerna som du har i dig själv -jobba med dem -ta fram dem. Vad är du bra på att göra? satsa på sånt, så blir du starkare och mår bättre med dig själv.
Om inte du och din gamla pojkvän blir ihop igen, så finns det säkert en människa där ute som väntar på dig -som vill lyssna, som är pålitlig och som tycker om dig för just den du är -och den personen tycker jag att är värt att vänta på. Men om du känner att du ännu vill göra ett försök med din ex, så hoppas jag att ni kan reda ut allt så att du försöker prata fastän du säger det är svårt för dig och att han försöker lyssna fastän det är svårt för honom...de här sakerna är inte sådana som inte går att övervinna -men de kräver lite arbete av er båda så ni har det bra tillsammans.
En styrkekram av ungdomsinformatören Jenny