Hjärtekorssad
27.06.2017
Hej! Jag och min pojkvän hade varit ihop i någon månad, och han gjorde slut för nån dag sen.. Jag tycker verkligen om honom men han verkar inte tycka om mig på samma vis,Jag är så himla hjärtekrossad just nu så jag ve tinte vad jag ska ta mig till.. Och vi hade ett jättebra förhållande, inget bråk osv... Jag blev verkligen chockad då han bara skickar mittiallt att ha vill göra slut.. Vad skall jag göra? Finns det några bra tips på hur man kommer över någon? Smiley

Ungdomsinformatören Sanna svarar
30.06.2017
Hej, kära du <3
Jag är så ledsen att det gick sådär, och att han dessutom gjorde slut sådär fegt. Men han vågade väl inte på något annat sätt. Det är alltid jätte jobbigt när det tar slut, oberoende av hur länge man varit tillsammans. Hjärtat vill brista :(
Sen är det ju extra trist att han bara sådär plötsligt gjorde slut och inte ens vågade träffa dig utan skickar. Eftersom du tyckt att ni haft ett bra förhållande så är det ju extra jobbigt att du inte fick någon förklaring på varför.
Man får väl anta att han av någon anledning inte tyckte att ni hade det bra, eller att han plötsligt ville vara för sig själv, eller att han på något sätt fick för sig att ni inte ska vara tillsammans längre. Men sen vågade han säkert inte möta dig och säga det utan fegade ur och satt ett meddelande. Det är ju inte lätt att göra slut med någon f2f så på ett sätt får man förstå honom, men jag kan tänka mig att du skulle ha önskat en förklaring. Det kan ju hända att ni i något skede stöter på varandra och då kan du ju ta upp saken om tillfälle ges, men akta så du inte börjar förfölja honom och kräva svar och få honom att känna sig trängd. Det ger aldrig bra utdelning. Bättre att du visar upp en lagom neutral sida, le mot honom sådär som mot en kär vän. Undvik att se ut som en ledsen övergiven hund, det blir ingen glad av. Säg hej, men inte nödvändigtvis något mera ifall han inte kommer fram och vill prata. Låt honom ta kontakt!!! Kan ju vara att han kommer fram och vill förklara, men tvinga inte fram något. Tvinga dig själv att se glad ut och att prata och skratta med andra då han ser, allt för att visa att du minsann inte ligger hemma och gråter över honom. Om du ser jätte ledsen och ensam ut, kommer han att känna sig obekväm och helt säkert undvika att ta kontakt. Men om du verkar omsvärmad så blir du intressant på ett helt annat sätt ;)
Vi har en hel massa bra tips och råd hur man ska göra för att komma vidare, om du inte redan läst allt så hittar du det HÄR. Det viktiga är att du inte isolerar dig och stänger in dig. Sluta inte träffa kompisar, sluta inte ha kul och sluta inte tro på kärleken. Du kommer möta nya intressanta människor, fast det låter otroligt just nu. Kanske han var din första egentliga kärlek, man minns för resten av livet, men det onda mildras med tiden. Jag vet av egen erfarenhet att fast det gör jätte ont och man tror att man aldrig ska komma vidare så på något underligt sätt så går en dag i taget och plötsligt känns det bättre. Men man ska inte stressa fram något, låt det få ta den tid det tar. Det är ju en form av sorgearbete och det måste få ta sin tid.
Många många varma kramar till dig <3 <3 <3
Hälsar ungdomsinformatören Sanna
Det går ju att du tar kontakt med honom via fb eller något annat forum och frågar om han kan förklara varför det blev sådär. Kanske han har lättare att förklara i text och inte i ord f2f.