hon slutar int!!
03.03.2015
Hej!!
Jag har tyckt om en pojk läng å vi ha vari på G flera ggr... He ha allti sluta me att hans "ex" skickar screenshots åt me där dem berättar hu myki dem älskar varader. Jag var allti såra å skickar åt ande pojkin att va sakuli halder do på me! Men han brukar nt bry sig om mig och går över till exe. Jag e alltid nr. 2
Jag förstår nt själv vrf för jag tkr att jag e ganska snygg å ja e no kärleksfull. Honde exe e nt na snygg.. Har en putand ä hängand hako å sånde.. Ska int tal skit om najn no men..! Då hon tröttnar på hnm så börjar han skicka med mig. Då vi ha tala i na dagar och mitt hjärta byri läkas så saken skickar hon en screenshot åv dejras chatt att dem ha börja goll se igen!!!! Jag tkr att det e så himla fult spel dehär! Man ska håll si ti en å itt ha 2..
Jag ha blocka både kärringin å idiotpojkin men tå hadd hon laga en ny kik som on skicka en nyan screenshot me en massa kärleksförklaringar i...
Ja var så himla störd fö hon vet åv att ja e kär i an, men hon trivs så bra me att jag får mitt hjärta krossa varje gang å att hon vinner å tar an hejla jäkla tidin från me! :(
Va ska ja jä? Jag e så himla arg å ledsen på samma gång...
P.s båda vet somsagt åv att jag e kär i an men ingen bryr se. Ja vet att han e en skitstövel som behandlar me såhe, täför ha ja blocka an. Men he e så svprt att glöm tå hon skickar dejras "gulliga posi posi chatt"
Jag ha sagt åt on att ja itt vill si men tå skickar on bara mejr... On e så bårnsli åv se..Härklos -.- on fattat nt att man var såra å lejsin! He hjölper itt att block, fö on laga ju nya att skriv från... föbannad

Hälsovårdaren-barnmorskan Annika svarar
11.03.2015
Hej Förbannad! Skitstil av både din "kompis" och den här killen. Kort och gott tycker jag att du ska strunta i den här killen OCH tjejen. Det måste finnas bättre vänner omkring dej än så här. Å killar som behandlar dej med respekt. Killar som är kära i dej och inte bara har dej som "reserv-mys". För tyvärr - inse sanningen. Den här killen har dej bara som reserv-mys.
Du är värd så mycket bättre än det här. Fräs ifrån en gång ordentligt åt dem bägge 2. Visa dem sedan i både ord och handling hur du har gått vidare, hur roligt du har med dina andra kompisar och andra killar. I värsta fall behöver du flirta till ordentligt omkring dej, liite kanske du behöver överdriva för att signalen åt dem ska bli tydlig. Och signalen som du behöver ge dem i både ord och handling är: Jag har gått vidare. Jag är lyckligare nu. Och jag skiter i er!
Är du tillräckligt tydlig kommer de att backa. De får hitta andra offer att mobba. För egentligen är det här en form av mobbning. Speciellt det som tjejen håller på med. Mycket fult.
Sen tror jag också att du själv kommer att upptäcka att du verkligen är lyckligare utan dem och du kommer att se omgivningen omkring dej med nya ögon. Bara du öppnar ögonen för att titta omkring dej! :)
Å kanske du sen då kan sätta upp bilder på din nya älskling i sociala medier! ;)
Lycka till! Stå på dej - för annars gör någon annan det!
Kram,   Annika        barnmorska - hälsovårdare