Hopplöst kär..
04.02.2015
Hej!
Jag är kär i en kille som är fem år äldre än mig själv. Helst skulle jag bara vilja komma över honom, vad ska jag göra? E

Ungdomsinformatören Sanna svarar
11.02.2015
Hejsan Kära E
Nu skriver du ganska lite om den här killen. Vet du om han gillar dig tillbaka, kanske ni haft något på g....
Jag funderar bara varför du vill komma över honom. I er ålder är fem år inte så mycket. Jag är gift med en nio år äldre man och vi har snart 20 års bröllopsdag. Om den ena är 14 år och den andra 19 märks åren bra, men om man är lite äldre så brukar det jämna ut sig. Man är inte längre på olika nivå. Tvärtom så brukar det många gånger funka bättre om killen är något år äldre. Men jag har också många bekanta där tjejen är äldre och det kan också funka riktigt bra.
Men som sagt var, jag vet ju inte den egentliga orsaken till att du vill glömma den här killen. Kanske han inte är intresserad, kanske han varit elak/fräck mot dig och du därför tycker att det bästa vore att glömma honom.
Vi har ju skrivit en hel del om hur man kan glömma någon så om du inte redan läst det så hittar du det HÄR.
Det bästa är att försöka ha program hela tiden, undvika att sitta ensam hemma och fundera. Ut med kompisar och försöka ha kul. Gå på bio, prova nya saker, bjud hem folk, far till simhallen osv. Göra sånt man tycker är roligt och som hjälper en att hålla tankarna borta från killen/tjejen ifråga.
Sätt gärna mera info i kommentaren ifall jag inte förstod vad du menade och svarade fel.
Många kramar från ungdomsinformatören Sanna