Hur berättar man till någon att man tycker om den personen?
19.01.2015
Hej! jag tycker om en man som är äldre än mig, men jag vet inte NÄR? och HUR? och på Vilket sätt? jag skall berätta för honom att jag gillar honom. han har även sagt att jag är snygg, ler mot mig, blinkar till mig.
det finns aldrig något bra tillfälle det är alltid någon bredvid..
snälla hjälp mig jag blir snart tokig av att hålla detta inom mig..
Nuortenelama3
Ungdomsliv.fi - Nuortenelämä.fi svarar

Ungdomsinformatören Sanna svarar
20.01.2015
Hej! Tack för din fråga. Vi har skickat den till den nationella ungdomsportalen Ungdomsliv.fi - Nuortenelämä.fi som vi samarbetar med. Deras experter och ungdomsinformatörer kommer att svara på din fråga. Svaret kommer att finnas här under din fråga så fort vi fått det. Både din fråga och svaret kommer att synas både här på Decibels Våga fråga och på Ungdomsliv.fi:s sida Frågor.
Hälsar ungdomsinformatören Sanna
Hej!
Tack för din fråga. Det är inte alltid så lätt att berätta någon annan att man tycker om honom. Här är några tipps som jag hoppas att hjälper dig vidare.
Våga vara dig själv. Gör som du tycker att är bäst.
När du ser eller träffar honom, titta i ögonen och le. När du är vänlig, så är han säkert vänlig åt dig.
Du kan säga hej på gatan, och du kan försöka vara där var han trivs. Du kan försöka prata om vanliga saker, som till exempel musik.
Du kan försöka kontakta honom via mobiltelefon och internet.
Har ni gemensamma kompisar, ibland kan kompisar fungera som budbärare. I allmänhet uppmanar jag dig att ta initiativ, ofta ger det bästa effekt.
Decibel.fi har samlat ihop jäte mycke med information om relationer och kärlek. Du kunde också bekanta dig med detta material:
http://www.decibel.fi/information/relationer
http://www.decibel.fi/information/karlek-and-sex
Även Ungdomcliv.fi portalen har information som kunde hjälpa dig med din situation. Läsa mera: http://www.ungdomsliv.fi/levande-livet/f%C3%B6rh%C3%A5llanden-och-k%C3%A4rlek
Har det så bra och hoppas att du hittar bra sätt att kontakta killen som du förtjust i.
Mika - Ungdomsliv.fi