Hur går jag tillväga?
13.01.2015
Hejsan.
I början av förra året skrev jag och sa att jag var kär i en kille som inte visade några som helst tecken på att vara intresserad av mig, han kollade inte ens på mig.
Nu har det ändrats. I höstas hamnade vi i samma grupp i ett ämne, så nu har vi gemensamt ämne två timmar i slutet på varje fredag. Jag har också några vänner som har samma ämne som han vissa dar, och en kompis som går i hans klass.
En dag skickade han till mig och sa att jag får komma och tala med honom ifall jag gillar honom (han vet att jag gillar honom). Detta gjorde mig överlycklig. Jag vet bara inte när jag ska tala med honom. Mina kompisar säger att han är snäll och lätt att prata med, men ändå lite blyg med tjejer. Så hur och när ska jag tala med honom, jag är nervös för att jag ska förstöra detta tillfälle!! Liten

Ungdomsinformatören Sanna svarar
20.01.2015
Hejsan Liten
Jag kan så väl förstå att du våndas. Det är så viktigt att göra ett bra intryck och man vill ju så gärna och det får ju inte bli fel.
Som tur var så har vi en hel massa skrivet om just sånt här på våra infosidor, kolla HÄR. Man måste våga för att vinna!
Ta tjuren vid hornen och gå fram till honom. Han vill ju det då han skrev sådär. Du kan ju börja med att säga Hej. Sen kan du kanske fråga nåt om hur det är nu då och sånt. Ta nån kompis med som kan säga nåt ifall det blir tyst eller pinsamt. Man är ju inte lika blyg och tystlåten om man inte är kär ;)
Sen kan du ju passa in så att du går och pratar med honom innan ni ska ha de gemensamma lektionerna, då kan du fråga lite om läxor och liknande och så kan ni gå tillsammans mot lektionen sen. Blir nog bra det här, känner jag på mig. Små pytte steg i gången så blir ni mera bekanta och vågar börja prata mera med varandra.Det kan ju också vara bra att du och dina kompisar försöker närma er han och hans kompisar och så börjar kanske de som inte är blyga alls att prata och ni kan stå bredvid och titta på varandra och le. Men kom ihåg att alltid åtm säga Hej då ni möts i korridoren, det är viktigt. Så han vet att du är intresserad och för att visa att ni åtm är så pass bekanta nu att ni säger Hej till varandra :)
Stort lycka till, jag håller tummar och tår <3
Kram från ungdomsinformatören Sanna