Hur komma i kontakt med honom
10.02.2017
Hej!
Det är jag som är förälskad i läkaren. Har nog ett problem just nu hur jag ska komma i kontakt med honom. Han har tydligen inga sociala medier alls, det ända som kom upp var hans adress och telefonnummer. Jag är inte helt 100% säker på om han har flickvän. Min mamma jobbar på HVC och hon har sagt att han är väldigt osocial fast han är läkare. Så inte ens dom vet så mycket om honoms privat liv. Men hur i hela friden ska jag kunna komma i kontakt med honom nu utanför sjukhuset? Jag vet inte heller i vilka butiker han brukar besöka eller var han brukar vistas i stan. Jag vill inte direkt riskera heller att bara hejvilt fråga ut honom på en kaffe ifall han redan har flickvän. Även så känns det väldigt creepy att bara börja skicka sms till honom då han har inte ens gett mig hans nummer.
Men om jag ska vara helt ärlig så var det något extra då vi hade ögonkontakt under besöket. Vet inte om det bara är min inbillning. Har aldrig känt mig såhär under andra läkarbesök med andra läkare dock.

Ungdomsinformatören Liselott svarar
13.02.2017
Hej igen!
Ja du, det var ju inte så lätt att få kontakt när han inte verkar vara så socialt utåtriktad eller är en aktiv användare av sociala medier. Men nog fick man ju "förrivärlden" kontakt med sina intresseobjekt, även innan Facebook och WhatsApp alltså ;) Förr var förälskade verkligen tvungna att ringa upp den deras hjärtan bultade för, eller stå utanför deras hus/arbetsplats tills de "råkade på" dem. Och så fort tillfälle gavs, så var de tvungna att våga öppna munnen och börja tala med personen ifråga.
Så kanske är det vad du borde göra nu, verkligen VÅGA ta kontakt med honom? No shortcuts, liksom. Eller det skulle vara sms eller mejl det då. Inte lika lätta att "gömma sig bakom" som sociala medier, men bättre ändå än att stå i en buske och vänta utanför personalingången till hans jobb. Vilket dessutom är en straffbar handling numera, stalking alltså.
Jag tycker personligen att du är skyldig dig själv ett ärligt försök att ta kontakt med honom. Du är skyldig dig själv att i alla fall våga ge det en chans. Oavsett hur det sedan går, så vet du i alla fall att du var värd chansen till kärlek och du kommer att känna dig starkare för att du vågade (och inte gömde dig, fegade ur eller inbillade dig att du inte ändå var vard någon som han). Det kan ju hända att han pga sitt asociala sätt inte är så lättflörtad ens då, men vad har du egentligen att förlora? I bästa fall blir han jätteglad att du tog kontakt, är helt med på noterna och detta blir den Början ni sedan berättar för barnbarnen. I värsta fall... ja vaddå?
Vad kunde vara värst egentligen? Vilket skräckscenario du än målar upp, så kommer du både att överleva det och glömma det. Det kommer att försvinna i historiens dimmor. Sannolikheten är ändå väldigt liten att det ska gå käpprätt åt *piip*, eftersom de flesta människor faktiskt blir glada och smickrade av romantisk uppmärksamhet. Fastän han skulle ha flickvän/fästmö/fru/partneravsammakön, så är det mera sannolikt att han skulle avböja med ett vänligt leende än bete sig som ett åsne-hål, eller hur? Folk är faktiskt för det mesta schyssta.
Så modigt bara! Skicka ett mejl eller kommentera vädret -> småprata -> bjud på kaffe nästa gång du springer på honom på sjukhuset! Just do it!
Håller tummarna, hälsar Liselott