Hur kommer jag vidare
27.07.2018
Hej och tack för att ni finns. Jag är 36 år och han också. Vi vistas på samma kvällskurser 5 dagar i veckan där vi är engagerade men på olika håll. Vi har pratat det senaste halvåret från och till men det är alltid mycket folk omkring så det blir lite stelt. I maj växte mina känslor och jag blev väldigt attraherad av honom och förälskad. Jag berättade detta för honom och han sa att han har känslor för mig också, han berättade också att han har och lever med flickvän. Vi gav varandra en lång kram men det är alltid folk omkring så någon egentid har vi aldrig haft. Efter samtalet drog vi oss undan varandra men nu de senaste 2 veckorna har han närmat sig mig igen, han tittar mycket på mig, ler vinkar, säger hej och mitt namn varje gång och inland en kort kram mär vi ses runt folk. Nu har mina känslor blossat upp igen. Ska jag låta honom vara, jag vet ju att han har en flickvän men jag vet inte hur de har det? Eller hur ska jag göra. Jag vet att jag ser väldigt bra och attraktiv ut, men nu känner jag nog att han har en hel del känslor för mig. Han verkar inte ta något steg vidare, ska jag vänta? Glömma? eller argera trots att han är upptagen? Med vänlig hälsning, Molly Molly

Ungdomsinformatör Ida svarar
31.07.2018
Hej!
Knepigt.. Synd att han är upptagen, annar vore de bara att köra. I och med att han har flickvän så skulle jag råda dig att vänta och inte agera. Men skulle inte heller råda dig att du ska gå runt och vänta på honom. De är inte rättvist mot dig att han har dig kvar på tråden.. De är förståeligt att han inte tar något steg vidare med dig eftersom han har flickvän, vilket är bra. De betyder ju att han har ett samvete. Fastän om deras förhållande skulle vara i en dålig period så är det inte rätt att gå bakom hennes rygg.
Om han absolut inte hade några känslor för sin flickvän så skulle de antagligen vara slut mellan dem. Eftersom du har sagt åt honom att du har känslor för honom och han har sagt att han har de för dig, så ligger bollen på hans planhalva. Han skulle ha kunnat göra slut med sin flickvän direkt och börjat dejta dig.
Vänta inte på honom och ta hand om dig!
Kram, Ida