hur länge kan det hålla?
30.03.2014
Hej!
Jag och min pojkvän har bara varit ihop i några månader men jag älskar honom så otroligt mycket så jag kan nästan inte fatta det själv. Han är liksom perfekt och jag vill aldrig förlora honom. Vi har alltid så roligt tillsammans och vi kan säga allt till varann! Men hur stor chans är det att det håller livet ut? Vi är ändå ganska unga.

Ungdomsinformatören Liselott svarar
"Storasyster" Tina svarar
31.03.2014
Hej!
Vad härligt att ni hittat varandra! Låter helt underbart och mysigt. Njut nu massor av ert förhållande och försök att inte oroa dig för
framtiden. Du vinner inget på att oroa dig för att det kommer att ta slut. Istället ska du njuta av nuet. Jag känner till flera par som blev ihop i tonåren och som fortfarande är tillsammans. Ett par har nu varit ihop i över 40 år..
Det är så många olika faktorer som påverkar hur länge ett förhållande håller. Kanske växer ni i från varandra, kanske börjar ni studera på olika orter, kanske är det han och du för alltid. Ingen vet och jag tror att man inte heller skulle vilja veta. Att det kanske är bäst om man bara lever i nuet liksom.
Njut av ert härliga förhållande!
Kram tina
PS från Liselott: öka era chanser till ett riktigt bra förhållande genom att läsa Parförhållandet-sidorna här på Decibel. Där finns allt från klassiska fallgropar till tips på hur man ska stärka förhållandet :)