Hur säga åt tjej att man vill träffas?
28.10.2015
Hej, jag är kär i en tjej på min klass. Hon vet om det, men inte klasskompisarna. Nu skulle jag vilja träffa henne ensam, men hon är nästan alltid tillsammans med någon från klassen eller någon av sina vänner. Jag skulle vilja visa henne att jag vill träffa henne i skolan utan att någon annan ser det. Hur skall jag göra? Tack på förhand! Nervös

Ungdomsinformatören Sanna svarar
04.11.2015
Hej, ursäkta att du måst vänta på ditt svar. Vi har haft så mycket här nu.
Nu vet jag ju inte hur du vet att hon vet att du gillar henne, blev invecklat det där. Har du sagt det till henne eller antar du att hon vet det om hon märkt att du tittat på henne eller liknande? Jag funderar bara om ni kanske haft kontakt via något socialt medie, typ snappchat eller whatsApp, om inte så kanske du kunde kontakta henne där via och stämma träff med henne. Säg att du gärna ser att hon kommer ensam och inte med alla kompisarna. Oftast är det bäst att säga rakt ut det man menar, de flesta har svårt att förstå om man lindar in det man vill ha sagt och så blir det jätte invecklat mittiallt.
Det är ju alltid lättare att diskutera via en skärm än f2f. Ett bra sätt att lite lära känna varandra är det också att skriva till varandra en tid innan man träffas. Man blir ju så lätt nervös och utan att säga då man står framför den man gillar. Om man skriver så hinner man fundera lite mera och eventuellt ändra det man tänkt skriva.
Det kan nog vara lite svårt att få till en träff i skolan utan att någon annan ser det, misstänker jag. Om hon mittiallt ska gå ifrån sina kompisar ett tag för att träffa dig så kommer de ju att fråga och undra vad hon ska göra. Kanske kommer de och smyger efter till och med. Nu vet jag ju inte om ni bor långt ifrån varandra, vet ju att det kommer elever från ett rätt så stort område till din skola. Men om det inte är så jättelångt så kan det vara bättre att försöka stämma en träff utanför skolan. Åtminstone lättare att hålla hemligt.
Kanske kan du föreslå att ni far på pizza eller glass? Om det skulle vara lite varmare kunde du kanske bjuda henne på picnic, men det blir nog lite kyligt just nu.
Vi har ju en hel massa sidor skrivet om hur man flirtar, hur man vet om någon gillar en osv, om du inte läst där så hittar du dem HÄR.
Jag hoppas du fick något råd, men kanske tycker du att mina förslag var dåliga. Hör av dig igen så funderar vi vidare. Och vi vill ju såklart veta hur det går <3
Många kramar från ungdomsinformatören Sanna