Hur ska jag få de att gå vidare?
27.01.2015
Hej! Nu är det så att för två år sen träffade jag en kille. Och vi har varit jätte bra vänner sen dess. Men nu under de senaste månaderna har det hänt någonting. Vi umgås i skolan hela tiden. Och vi har sovit faktist en natt tillsammans. Och han la armen runt mig. Och då förstår man ju nog att han är intresserad. Och vi litar på varann till 110% och vi brukar tala om allt mellan himmel och jord utan att de sku va pinsamt eller nått. Och vi ger varann blickar nu som då. Och han frågade till och med en gång om vi var på g eller inte. Men jag svarade att vi nog var det. Men så har vi stått och trampat på samma ställe rätt länge nu. Och jag vet han har känslor för mig. Och han vet att jag gillar honom. Och nu sku jag vilja ha tips på hur jag kan få det att utvecklas. Gladtjej

Ungdomsinformatören Liselott svarar
30.01.2015
Hej Gladtjej!
Oj, vet du, det här låter knäppt, men jag tycker du befinner dig i en situation nu som många skulle vara avundsjuka på. Du är nästan säker på honom och han är nästan säker på dig och det är bara det där sista lilla steget som för er över tröskeln kvar nu. Och det är häftigt, för nu kan ju allt hända! Och du har chansen att få det att hända! Kanske till och med så som du drömmer om att det skulle hända!
Så varför inte genomföra en av de där dagdrömmarna? Typ att böja dig fram över matteboken tills du är typ 10 cm från hans mun... och så händer det. Eller trycka upp honom mot en vägg i ett mörkt hörn och säga "här har du din chans, tänker du ta den eller inte". Eller frysa längst ute på en brygga och låta honom värma dig, krama dig hårdare, tills era näsor rör vid varandra... det finns miljoner sätt att ta er över den här tröskeln, och det finns garanterat minst 10 chanser till det varendaste gång du träffar honom - vad väntar du på??? Gör det nu innan ni för evigt blir fastlåsta i det här nästan-stadiet!
Nå lite överdrivet, men tänk om allt bara rinner ut i sanden, eller om han träffar någon imorgon som han faller pladask för (och som han aldrig ens skulle ha sett åt ifall du hade kysst honom nu)? Livet är alldeles för kort för att vara feg!
Och sedan: so what om det inte blir perfekt och exakt så som du hade föreställt dig direkt. För då kommer det ändå fler dagar tillsammans med honom, fler kyssar, fler chanser att få det "rätt". ;D
Så GÖÖÖÖR något nu! Hopihopi, lyft på rumpan och skicka åt honom nu att träffas ikväll! Och så tar du chansen, vilken som av dem, och tar steget! Kyss honom, eller säg "vet du vad? Jag gillar dig" eller vadsomhelst. NU! Visst? :D
Hälsar ungdomsinformatören Liselott