Hur ska jag få honom på fall?
10.09.2017
Hej! Jag gillar en kille som har flickvän mina kompisar tror han gillar mig hur ska jag få honom att gilla mig mera T.

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
11.09.2017
Hej.
Det faktum att killen har en flickvän krånglar ju till saken en del, men eftersom dina kompisar tror att han kan vara intresserad av dig så kanske det trots allt inte är så allvarligt mellan dem?
Det du kan göra är att visa ditt intresse för honom ganska öppet (för honom alltså, inte nödvändigtvis för resten av världen) Kan du t.ex. skicka snaps till honom eller ta kontakt via insta? Uppmuntrande kommentarer och komplimanger tycker de flesta om att få, och att möta nåns blick och le kan göra stor skillnad. Det behöver inte vara så stora saker. Se till att finnas i närheten av honoom så att du kan tala med honom då dert ges tillfälle till det. Det är nog ganska enkelt - vänlighet och smicker, det är det som gäller.
Sen är det ju upp till honom vem av er han vill vara med. Då känns det ganska viktigt att han verkligen fattar ett beslut och antingen lämnar henne eller gör klart för dig att han vill vara med henne. Poängen är ju att du är intresserad av honom, inte att du vill göra hans nuvarande flickvän illa. Om han fortsätter hålla på med er båda så är det nog ett tecken på att du inte skall slösa tid eller energi på honom.
Du får helt enkelt visa honom att det är dig han borde vara med :)
Kram
Tessi