Hur ska jag göra?
17.05.2014
Hejsan!
Jag och min pojkvän har varit tillsammans i ett par månader och har haft sex ett par gånger. För mig känns det bra, men han får det inte att liksom "kännas" om man kan säga det så. Han har aldrig kommit när vi haft samlag, så jag undrar vad jag gör för fel? Visst känns det okej för honom också, men på något sätt får han det inte att "kännas" som sagt. Är detta ett stort problem, och vad kan jag isåfall göra åt det? Byta ställning?
Sen undrar jag också hur man ska göra när man tar den i munnen, oralsex alltså?
Tacksam för svar'!
Sue
Jonny Bjorkstrom
Teknikexperten Jonny svarar

Ungdomsinformatören Sanna svarar
23.05.2014
Hej, det är helt normalt att det inte funkar helt och fullt i början när man har sex. Allt ska övas, det är ju likadant med allt man börjar med, ingen är expert från första början utan man måste öva och öva tills man får mera erfarenhet och man blir ju aldrig fullärd heller. Du ska absolut inte tänka att det är du som gör något fel, jag är 200% säker på att det inte är ditt fel. Du gör helt säkert allt vad du kan för att han också ska ha det skönt. Det kan ju vara så att han innerst inne är lite nervös över alltihopa och inte riktigt kan släppa allt och njuta fullt ut. Han kanske sett filmer och bilder och tror att han ska måsta leva upp till något som inte ens är på riktigt utan som fixats med bildretuschering, vidvinkel objekt mm. Jag skulle nog tro att tids nog när ni blir lite varmare i kläderna så att säga kommer han också att hitta sätten som han känner mest njutning på. Visst kan man pröva olika ställningar, men det kanske ni redan har gjort. Det kan ju hända att han skulle känna mera om du sitter på honom. Ni måste försöka prova er fram :)
Det samma gäller också med oralsex. Olika saker känns bra för olika personer, det finns inget färdigt manus som man kan bocka av. Det gäller att prova lite olika saker och framförallt att båda vågar och kan säga vad som känns bra och vad som inte känns bra. Man märker ju nog också om en sak känns bra för den andra men det är nog bra om man kan prata med varandra om sånt här också. På rfsu:s sidor finns en bok att ladda ner som handlar om sex, kanske hittar du något intressant HÄR.
Visst kommer ni ihåg att skydda er mot en oönskad graviditet :)
Hälsar ungdomsinformatören Sanna
ps. jag skickar vidare din fråga till en av våra sexsnackare också så sätter jag in svaret här under, så det löns att kolla här igen om någon dag.
Här kommer Jonnys svar också:
Hej!
Det är absolut inget fel på varken dig eller honom. Den kan bero på att han är nervös och därför inte kan slappna av tillräckligt för att njuta. Se det positivt de flesta tycker det går alldeles för snabbt för killar J
Det finns inga regler för oralsex – det handlar om munsex. Sug, slicka... Att se på porrfilm kan i vissa fall vara lärorikt.
Lycka till!
H. Jonny