Hur skulle en kille reagera
27.08.2017
Sååå, jag undrar en sak som jag väääärkligen jätte gärna vill ha svar på.
Jag gillar en kille som inte går i samma klass som mej, och han vet inte att jag gillar honom men skulle så gärna vilja gå fram till han och säga "hej vill du ta en fika med mej" eller typ skriva till han på snap.
Började följa han på instagram förut men han följde inte tillbaka så min fråga är: hur skulle en kille reagera om man frågade "vill du ta en fika med mej" eller om man skrev till han på snap
Har skrivit till en kille förut som jag gillade jätte mycket men han svarade inte :/ Baloo

Ungdomsinformatören Sanna svarar
31.08.2017
Hej, vi satt din fråga till två av våra expertkillar, de svarar lite olika. Med andra ord är det svårt att säga hur just den här killen du syftar på skulle reagera, men här kommer iaf killarnas svar, så kanske du kan tänka en blandning av bådas svar.
Kille 1: Nå enligt mej så sko e no kanski va smidigan om du böri skick na lite på snap föst å int gå fram direkt kanski men he e no min åsikt bara
Kille 2: Ja kanske bättre man skickar lite först, men ifall nån sku fråg me så jag sko tyck e sko va modigt å bra gjort. Om jag svarar ja direkt kan ja int säg men sku iaf vara artig å glad tibax å fråg efter telefonnummer/snapchat namn å att vi får höras senare ifall jag inte tackar ja direkt.