Hur vet jag om han gillar mig?
27.11.2016
Jag är kär igen kille i min klass men jag vet inte om han är kär i mig eller om han ens gillar mig. Min kompis Ester brukar vara med honom på rasterna i skolan men jag vågar inte va med de. Han har inga sociala medier eller så. Vad ska jag göra? Hur vet jag om han gillar mig? Hur visar jag att jag gillar honom med kropps språket? Hur ser jag på hand kroppsspråk om han gillar mig? vi pratar aldrig men ofta så känd det som att han gillar mig men ibland så känd de som att han inte gillar mig! Jag vill bli bra vän med honom Tjej

Ungdomsinformatören Sanna svarar
08.12.2016
Hejsan, Om din kompis är vän med honom ska du absolut haka på. Man måste våga lite för att kunna vinna ;)
Vi har en hel lista, eller egentligen flera på våra infosidor där du kan läsa för att veta vilka tecken du ska söka efter för att vet om han är intresserad eller inte. Men kom ihåg att ifalll han är lite blyg kanske han inte våga visa så öppet att han är intresserad. Mitt råd är nog att du närmar dig honom tillsammans med din kompis, vet hon att du gillar honom? Är det något du kunde säga till henne ifall hon inte vet? Så kan hon lite hjälpa dig. HÄR, hittar du listorna på våra inofsidor.
Vi har tips på vad du kan göra för att vis att du gillar honom, de hittar du HÄR. Nu borde du ha en massa tips och tecken att se efter, så nu är det bara att våga ta kontakt. Det kan vara lite trögt i början men försök visa vilken trevlig tjej du är och le lite extra mot honom och titta lite för länge i ögonen osv. Det är bra att bli vän först och sen kan det utvecklas till något mera.
Hoppas det går bra, hör gärna av dig igen :)
Många kramar från ungdomsinformatören Sanna