Hur visar jag han intresse
18.05.2015
hejsan ja nu är det så att jag huller en kille i klassen och det var inte förrän idag jag insåg hur mycket jag gillar honom. Han gav mig knappt någon uppmärksamhet idag kan dom tröttna? För innan så rörde han mig dagligen och kollade på mig. Som person är jag blyg och rädd för vad andra ska tycka om mig men trycket i bröstet bara växer. Ska jag visa mer intresse? Hur alltså många säger att killar inte riktigt kärleks signaler men jag vill inte säga det utan att han ska fatta. Men ändå inte för på eftersom alla andra tjejer är det. Kan ni snälla ge några tips på små signaler jag kan gör för att han ska fatta? Snälla snart sommarlov och måste göra något
Någon som säger posetiva kommentarer och jag är tacksam på för väg för erat svar men det är viktig att han fattar min signaler men inte för tydlig
Tack hulle

Ungdomsinformatören Sanna svarar
20.05.2015
Hej, hulle
Jaaaa, det är inte lätt då man både vill och inte vill. Eller alltså att man vill att den andra ska fatta att man gillar den men så får det inte vara för tydligt heller, svårt detdär att få det lagom :)
Kanske du kunde härma honom lite? Om han brukar röra vid dig så kan du kanske "råka" röra vid honom också. Du kan ju "råka" snudda vid hans arm då du går förbi, eller om du vill vara riktigt modig så stryker du hans arm eller axel samtidigt som du ser på honom och säger Hej.
Det är ju svårt när man inte riktigt vågar, men å andra sidan så måste man ju våga lite för att kunna vinna ;) Jag vet att det är jobbigt då man dessutom ska fundera över vad alla andra ska tänka och säga, men om det går så försök strunt i det, åtminstone liiite. För det mesta så har alla andra fullt upp med sig själva och hinner inte gå omkring och fundera så mycket över andras.
Det finns ju alltid de där tjejerna som vågar vad som helst och som skrattar och skojar med alla snygga killar. Det är svårt om man är den mera tysta typen. Men du vet att alla killar gillar inte de där högljudda tjejerna, vissa killar dras mera till den tysta försiktiga tjejen i hörnet som sitter och ser söt ut <3 Det gäller bara att man hittar sin kaka (kaka söker maka, alltså). Du ska vara som du är, det kan blir så fel om man mittiallt låssas vara någon man inte är. Alltså att man tar modell av de mera pratsamma typerna och försöker härma deras beteende. Visst kan man lite kolla hur de rörs och hur de ser ut och lite ta efter, men ens riktiga personlighet brukar nog ändå glimta fram förr eller senare. Vi har ju en hel massa tips på hur man flirtar, du kan läsa dem HÄR. Klicka vidare från länken för vi har massor med undersidor till flirttexten.
Här kommer hela kontorets tips lista på slutet: Titta lite för länge i ögonen, be om hjälp med nåt tex skruva mopeden, appar på telefonen, bjud ut honom på äventyr vi far cyklande till spökhuset, rör vid honom, skratta åt hans skämt, le mot honom, fråga ditt å datt om honom som person.
Kanske det ordnas några tillställningar i sommar där ni kan ses? Eller på stan om inte annat. Allt tar ju inte slut bara för att skolan tar paus ;)
Lycka till!!!
Varma kramar från ungdomsinformatören Sanna