Ignorerar mig efter bråk
06.02.2015
Hej!
Jag är tillsammans med en helt underbar kille. Men grejen är den att han blir väldigt sur och börjar ignorera mig efter vi har bråkat. Vi bråkar inte ofta, men om det händer så är det över om så löjliga saker. Jag säger alltid förlåt direkt, då det är över och berättar hur jag känner mig. Jag börjar också oftast gråta efter bråk. Men han drar sig bara undan, börjar ignorera mig och det gör mig mer ledsen och sårad. Vilket jag även har pratat med honom om. Men han verkar inte riktigt förstå det. Borde jag bara låta honom vara efter vi har bråkat? Har ni några andra tips?
Nuortenelama3
Ungdomsliv.fi - Nuortenelämä.fi svarar

Ungdomsinformatören Sanna svarar
09.02.2015
Hej! Tack för din fråga. Vi har skickat den till den nationella ungdomsportalen Ungdomsliv.fi - Nuortenelämä.fi som vi samarbetar med. Deras experter och ungdomsinformatörer kommer att svara på din fråga. Svaret kommer att finnas här under din fråga så fort vi fått det. Både din fråga och svaret kommer att synas både här på Decibels Våga fråga och på Ungdomsliv.fi:s sida Frågor.
Hälsar ungdomsinformatören Sanna
Hej!
Tack för din fråga. När man är i relation innebär det också att man inte alltid är överensm alla ärenden. Ibland bråkar man om saker och ting, men som du skriver är det viktigt att prata om det, reda ut det och säga förlåt.
Din pojkvän kanske är inte van att reda upp saker och ting. Ofta lär man sig sk. konflikt hantering från barndomen. Kanske ni kunde diskutera på nytt om saken, men inte genast efter bråk situation. Du kunde berätta för honom hur du känner, och berätta att det är något som sårar dig. Då är han medveten om det. Man vill ju inte såra den man älskar.
En öppen kommunikation är en del av en bra parrelation. Det är också en del av en relation att kunna acceptera den andra som hon/han är. Kanske din pojkvän inte är den mest pratsamma och känslosamma människan. Kanske han ser inte på saken likadant som du. Men som sagt, för att en relation skall kunna växa och bli stark och hålla i längden är det också viktigt att man kan vara sig själv och accepterad som man är.
Hoppas att det ordnar sig och ni hittar ett sätt att vara tillsammans som ni båda känner er trycka och bekväma!
Tiina P - Reimari.info