Illamående när jag hånglar med min flickvän
04.02.2015
Jag börjar må illa när jag och min flickvän hånglar och jag undrar vad det kan bero på?

Hälsovårdaren-barnmorskan Annika svarar
05.02.2015
Hej! Kanske du spänner dej? Hinner du andas under tiden? När man blir upphetsad - vilket man ju blir av hångel - börjar kroppen andas mera o djupare dvs flämt-andning liksom. Det är väl nog kroppens sätt att kompensera så att vi inte ska svimma av spänning - eller bli illamående kan jag tänka mej.
Försök slappna av och "go with the flow" är mitt tips åt dej. Gör inte hånglandet till en prestation utan gör som inspirationen och kroppen säger till dej att göra! Känn stämningen och tjejens signaler. Sluter hon till läpparna o vill ha paus eller eskalerar hon och trycker sig närmare dej och vill mera? :)
Att bli en bra kyssare och hånglare kräver övning - men man kan väldigt trevligt medan man övar! :)
Du kan också berätta åt henne att jag tycker om när du gör så där som du gjorde just - vilket då öppnar för henne chansen att berätta vad hon tycker om. Man vet inte alltid om man inte berättar! Trots hur man försöker tolka signaler...
Med vänlig hälsning,   Annika       barnmorska - hälsovårdare