Instagram
21.08.2021
Hej! Jag och min pojkvän har snart varit tillsammans 1 månad men pratat några månader, men jag undrade bara hur länge ska man vänta tills man kan börja lägga ut bilder på instagram och instagramstory och sånt med bilder tillåmmans? alltså göra det helt officiellt? vi har redan varandras namn i instagram bion anonym fundersam tjej
thumbnail image1

Ungdomsinformatör Piia svarar
01.09.2021
Hejsan!
Tack för din fråga. Det bästa vore att du och din pojkvän diskuterade tillsammans om det är okej för er båda att publicera bilder på er tillsammans på Instagram och på så sätt göra förhållandet ”offentligt”. Alla har en lite olika inställning över till social media, och hur mycket man vill dela med sig av privata frågor där. Det är därför bra att kolla upp sånt på förhand med den andra för att undvika missförstånd, och respektera den andras val.
Du berättade att ni redan har varandras namn på instagram bion, så din pojkvän har ju på det sättet redan lagt upp ert förhållande på instagram. Det är mycket möjligt att han tänker som du och skulle vilja lägga upp gemensamma bilder där. Men, om din pojkvän inte är redo att lägga upp sådana foton ännu, så kom ihåg att det troligtvis bara beror på att han behandlar sociala medier annorlunda än dig, och kanske behöver mera tid.
I allmänhet finns det ingen viss tid som är rätt eller fel att börja lägga upp foton tillsammans och göra förhållandet officiellt eller offentligt. Varje relation och varje person i en relation är olika. En del publicerar om ett nytt förhållande i ett tidigt skede på sociala medier, medan andra kan välja att hålla deras förhållande helt borta från sociala medier. Det finns inget rätt eller fel sätt.
Ha en trevlig höst!
Mvh, Piia