Jag är jätte kär i min kompis storebror.
11.05.2017
Hej! Jag är 13 år och går i 6an. Jag är jätte kär i min bästa bästa kompis store bror som är 3 år äldre än mig, han går i 9an. Jag har varot kär i han i 3 år.
Han brukar alltid kolla på mig och le.
Sen brukar jag alltid drömma om honom och jag tönker på han hela tiden.
Min bästa kompis då hon brukar alltid säga att jag och han passar och sånt.
Alltid när jag ser honom tänker jag att jag ska gå fram till han eller en gång när vi satt brevid varran på bio då tänkte jag hela tiden att jag skulle ta han hans hand. Men jag är rädd att han inte skulle vilja det.
Vad ska jag göra??
Blondini
Socionomstuderande praktikanten Julia svarar

Ungdomsinformatören Sanna svarar
12.05.2017
Hej Blondini!
Vad roligt att du är kär, det är ju en så härlig känsla! Ja, det är ju alltid lite svårt att veta hur den man tycker om reagerar ifall att man vågar ta steget och visa att man tycker om hen. Men det handlar ju också om att våga, om du inte vågar chansa så kommer du aldrig att veta vad han tycker.
Jag tycker att du ska visa åt honom att du gillar honom. När han kollar på dig kan du le tillbaka och hålla kvar hans blick en liten stund. Nästa gång du ser honom ska du gå fram till honom, bestäm dig på förhand att du kommer att göra det så behöver du inte ens fundera på om du ska göra det eller inte just när du ser honom. Tala med honom mera, fråga och visa att du är intresserad av honom och det som han pratar om. Vi har bra flirttips på våra infosidor om du kolla HÄR.
När man är intresserad av någon så gäller det ju att visa sig från sin allra bästa sida. Man visar vilken trevlig och rolig person man är :) Det kan ju vara en fördel att ni känner varandra via din kompis, många förhållanden har börjat via vänskap. Man ska bara akta att man inte är alltför på, killar kan bli lite skraja om en tjej är allför intresserad. Så ta det lugnt, visa att du gillar honom och se ifall du får något gensvar, kanske han vågar ta första steget om du visat att du är intresserad.
Många kramar och lycka till önskar socoinomstuderande Julia och ungdomsinformatören Sanna