jag är otrogen! :(
27.10.2014
Jag är otrogen! Jag har 2st pojkvänner ena är hos min mamma i xxx och andra hos min pappa i yyy :( jag älskar båda och jag vet inte vem jag måste göra dlut med :( har varit ihop med 2 st redan i 2 mån! Tänk om nån får reda på .... do kommer jag å bli mobbad mm. Vad ska jag göra!? Svara snabbt! dåligastetjejenivärlden

Ungdomsinformatören Liselott svarar
Ungdomsinformatören Sanna svarar
28.10.2014
Hej inteallsdåligastetjejenivärlden!
Vi ska snart komma till din fråga, men vi tog bort ortnamnen på var dina pojkvänner bor så att ingen ska kunna känna igen dig nu först. Snart svarar vi, håll ut <3
Hälsar ungdomsinformatören Liselott
Hejsan, ååååååh vilket dilemma!!!!!!!!
Jag har haft samma en gång för jätte länge sen. Man känner sig dålig och man vet ju att det inte är schysst men då det är så svårt att välja :/
Ingen annan än du själv kan svara på hur du ska göra, tyvärr. Kanske du kunde göra upp en bra och dålig lista på båda killarna och så försöker du få fram vilken du ska välja. Eller på något annat sätt försöka väga för- och nackdelarna mot varandra med båda killarna. I längden är det ju nog ohållbart att ha två på samma gång såklart, fast det är en bit emellan dem. Man vet inte ifall någon skulle råka känna någon som har sett något och så brakar det löst. Hur du sen ska säga till den du inte väljer kan du läsa mera om på våra info sidor HÄR. Det är en super jobbig situation du hamnat i men också en välldigt smickrande, tänk att det finns åtm två killar som gillar dig och vill vara din pojkvän <3 Men det gör ju också att de båda och du också förresten är värd att få vara den enda för någon. Ni är alla värda något mera och bättre än att vara en del av tre i ett förhållande. Du kommer helt säkert att ångra dig 1000 gånger sen när du väl valt. Ofrånkomligen så kommer du att ha kvar den andra killen i dina tankar och funderingar, mycket möjligt så kommer du att jämföra de två. Man kan ju inte stänga av sina känslor som på en knapp. Säkert kommer du att känna dig ledsen och nedstämd en tid framöver. Men då är det också jätte viktigt att du/ni med den kille du väljer faktiskt tar nästa steg i ert förhållande och fördjupar era känslor. Så att du också har lättare att tänka att: "Ok, det är jag och xx nu på riktigt". Så småningom kommer den andra killen att blekna och hoppeligen bli kvar som en kompis.
För att trösta dig så kan jag nog säga att du knappast är den enda som haft flera på gång samtidigt och blivit tvungen att välja. Det är nog helt säkert sånt som händer varje dag. Men ingen pratar om det, det gör ju inte du heller ;) Du är inte sämre än någon annan, alla har vi våra bra och mindre bra sidor, kom ihåg det <3 <3 <3 Vissa skulle säga att det hör ungdomen till att man ska se sig omkring ordentligt innan man väljer, men det betyder ju inte att det är ok att såra någon.
Du kommer att välja rätt kille, eller så löser sig allt av sig själv på något sätt.
Massor med kramar från ungdomsinformatören Sanna