Jag har väntat på dig
07.02.2015
Hej! Jag börjar känna mig för gammal för den här portalen. Ingen skriver väl hit som är så här gammal.
I drygt fem år har jag varit intresserad av en kille. De tre sista åren har vi studerat i grannländerna tidigare i byggnaderna bredvid varandra. Jag gick i åttan då jag föll för honom och han i trean i gymnasiet. Åldersskillnaden var för stor i den åldern. Jag skickade ändå med honom en hel del och det var helt klart bara jag som engagerade mig i vår relation. Vi hade en gång under det året ögonkontakt i flera minuter men det var det. Han fick veta hur mycket jag tyckte om honom men allt skedde via text.
I något skede då han slutade skolan bredvid mig så beslöt jag att han är värd att vänta på. Jag skrev ner att jag som 18åring skulle försöka pånytt för då har jag hunit ikapp honom i ålder.
Idag är jag 18 år och tar själv studenten och han studerar tredje året i grannlandet. Nyligen började han följa mig på ett socialt medium. Åren har gått men vi är båda singlar än idag. Vi har inte chattat på många år förutom att jag brukar gratta honom då han fyller.
Det känns som att jag blottar vår relation att skriva här och jag vet också att det är jag som är den som måste ta steget om vi ska kunna lära känna varandra bättre.
Jag har längtat efter honom i alla dessa år och vill mer än gärna lära känna honom. Bådas svaghet är ju dock blyghet men alla tips på hur jag går tillväga sommaren 2015 när jag har några möjligheter att se honom mottages med tacksamhet! Kärihonom

Ungdomsinformatören Sanna svarar
13.02.2015
Hej kära Kärihonom
Du är inte alls för gammal för våra sidor, och långt ifrån ensam i din ålder här heller :)
Det är bra att du skriver så utförligt, det är alltid lättare då man får helhetsbilden klar för sig. Så som jag ser det så finns det bara ett sätt och det är att våga för att vinna. Om ni båda är lite blyga av er så kanske du måste vara den som släpper blygheten nu och satsar för att vinna. Du behöver ju inte falla framför hans fötter till allmän åskådan, men börja redan nu med att etablera en kontakt. Chatta med honom, få igång ett samtal mellan er. Allteftersom kommer det sen att utvecklas åt någondera hållet. Antingen så kommer ni att märka att ni växt ifrån varandra eller att ni egentligen inte passar ihop, eller så kommer era känslor att växa och utvecklas och så hinner ni lära känna varandra innan ni träffas IRL sen i sommar. Det är annars också ett bra sätt att börja ett förhållande att lära känna varandra ordentligt innan man går vidare. Det är ju mycket viktigt i ett förhållande att man kan skratta och ha roligt tillsamans. Vi har ju en hel del tips och råd om hur man flirtar om du inte redan läst det så hittar du det HÄR.
Det låter nästan som en romatisk film att du väntat på honom i flera år och att ni nu råkar vara singlar båda två. Men akta så du inte blir mera kär i kärleken än i personen i fråga. Det är lätt hänt att man ser en person i rosenskimmer som man inte umgåtts med så nära på några år. Man kanske glömt allt det som var trist och tråkigt och bara minns det fina. Det är inget fel i att minnas det som varit men jag menar bara att du inte ska ha skyhöga förväntningar och deppa ihop ifall det inte skulle bli något mera än vänskap. Sen vill jag också säga att du inte ska rikta all uppmärksamhet enbart till honom nu heller, för vem vet vad det kan finnas för "godbitar" runt omkring dig på nära håll ;) Det brukar sägas att man ska pussa några grodor innan man hittar prinsen.
Sänder massor med styrka så du vågar allt nu <3 <3 <3
Kramar från ungdomsinformatören Sanna