Jag kan inte blir kär längre
29.07.2016
Hej! Jag vill dela med mig och höra andra synpunkter kring det här... Jag vet inte om jag kan bli kär längre.
Jag har varit kär en gång i en kille som tyvärr avslutade vårt förhållande i höstas. Jag var/är förkrossad men försöker tänka att det snart blir bättre. Jag dejtar men den känslan som jag vill få hittar jag inte. Det har gått nästan ett år nu sedan jag fick mitt hjärta krossat, borde jag inte kunna gå vidare nu? S

Ungdomsinformatören Sanna svarar
01.08.2016
Hejsan S
Vi reagerar så olika på saker och ting. Nån kan tycka (också du själv) att det borde gått så pass lång tid nu att du skulle kommit över killen, men å andra sidan vem bestämmer det? Om du verkligen älskade honom och hade sett en framtid med honom så blev du säkert sårad och ledsen ända in i själen då han avslutade ert förhållande. Att mista en kärlek kan liknas med det soregarbete som hör samman med ett dödsfall. Det måste få ta tid att sörja och det finns ingen som kan säga exakt hur länge det får ta, det får ta den tid det tar.
Men såklart kan man nog lite påverka hur man mår. Man kan hjärntvätta sin hjärna med att man mår bra. Bara man är riktigt ihärdig så kan man faktiskt svänga ett dåligt humör till ett lite bättre. Stressa inte fram några känslor, du kan helt säkert bli kär sen då rätt person kommer emot och tillfället är det rätta. Nu ska du koncentrera dig på att ha kul, umgås med trevliga typer, skratta, skoja och flirta men haka inte upp dig på att du ska bli kär eller att du måste hitta någon. Det kommer nog sen då det är meningen.
Många kramar från ungdomsinformatören Sanna