Jobbig beundrare...
01.01.2014
Hejsan! Vill bara säga ett stort tack för att ni gör ett superbra jobb!
Nu är det så här att jag haft en sk "beundrare" ända sen sjuan (jag går i nian nu) och det är ganska jobbigt... Jag har letat efter liknande frågor här men inte hittat några verkar vara ganska ovanligt problem? Han har aldrig pratat med mej eller nåt och han är jätte blyg när jag är i närheten! Det är som sagt ganska irriterande och jag kan inte slappna av när jag vet att nån hela tiden håller koll på vad jag gör och säger!! Mina kompisar tycker bara det är kul men det är det faktiskt inte... Jag menar, tre år är ganska länge och det verkar som om det inte bara var nån sån där "engångsgrej" , så vad ska jag göra nu? Skrev hit mest för att få det ur mej men ändå tacksam för svar :-) Jill

Ungdomsinformatören Sanna svarar
03.01.2014
Hejsan och tack för berömmet, det känns bra :)
Det är lite svårt att exakt säga vad du ska göra. Killen är säkert jätte blyg och vågar inte ta mera kontakt med dig. Jag kan förstå att det kan kännas lite störande, men det är helt säkert också jätte svårt för honom. Om han faktiskt varit kär i dig i 3 år och inte fått in en stöt. Men å andra sidan fast det verkar som att han kollar in allt med dig så kan det ju ändå hända att han inte egentligen gör det. Det är svårt att avgöra. Han kanske tycker att du ser trevlig ut och verkar trevlig men inte mera med det. Det kan ju hända att han ändå inte vill något mera än att lite kolla in dig ibland, lite ögonmat och det vill vi ju alla ha eller hur? Om det verkligen skulle varit så att han menat något mera skulle det nog hänt åtminstone något under denna tid. Nån av hans kompisar kanske skulle sagt något, lite retsamt eller skuffat i honom då du kommer och liknande. Eller så borde han ju försökt ta kontakt via chatten eller nåt. Brukar ni vara på samma ställen på fritiden alls? Om jag var du skulle jag inte göra något alls angående detta. Låt honom gilla dig, det är ju kul om någon tycker att man är söt :) Ta det inte så allvarligt, och jaga inte upp dig över att han finns i närheten. Mittiallt börjar du spana efter honom....;)
Hälsar ungdomsinformatören Sanna