Kan de bli vi ändå?
16.11.2014
Heej!
Jag har aldrig trott på att man kan hitta någon kille via en app, råkade ladda ner appen hot or not och började skriva med en kille. När vi hade skrivit lite visade de sig att han bor i min stad, och går i min skola! Haha tror inte på ödet men känns verkligen som de nu.
Vi skriver fortfarande och vi vill båda ses nu. Han är ett år yngre än mig men de spelar väll ingen roll? Kan de bli vi? Trotts att vi träffades på de sätt som vi gjorde?
Jag märker att jag börjar gilla honom nu.
Kram!! Hoppas!!

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
Ungdomsinformatören Liselott svarar
20.11.2014
Hej Hoppas!!
Nå, nu har det gått några dagar sedan du skrev - kanske mycket hunnit förändras redan? Det brukar ju gå fort när det känns rätt, så nu vet vi ju inte alls hur det ser ut mellan er i dagsläget.
Men varför inte? Undantag till regeln sker ju varje dag - det finns verkligen folk som träffas via tvivelaktiga sajter, blir kära och lever lyckliga i alla (många av) sina dagar. Även om just den här sajten nu inte är känd för att vara bland de mest seriösa, baserade på personlighet och inte utseende och inte alltför sexuellt fixerade, så vet du ju vem killen är! Du kan ta reda på vem han är irl, hurudan han är till personligheten och vad han vill. Så om du hanterar det här på samma sätt som om du hade träffat honom i skolan, på ett disco eller till och med i biblioteket, så varför skulle ni inte ha en chans?
Det är ju framförallt möjligheten att gömma sitt riktiga jag som gör dejtingsajter som den här "farliga". Här kan man framhäva det man vill eller dölja det man vill - eller helt hitta på en ny personlighet åt sig. Här finns alla möjligheter och få gränser. Men i verkliga livet är det på sätt och vis alltså mycket tryggare. Men allt som är känt behöver inte heller vara tryggt, så använd ditt förnuft och din självbevarelsedrift ändå, fastän du vet vem han är, okej?
Hälsar ungdomsinformatören Liselott och sexualrådgivaren - hälsovårdaren Tessi