Kan inte sluta tänka på honom
20.02.2018
Hej! De e så att jag inte kan sluta tänka på en pojke jag tänker på honom HELA tiden! Vad skall jag göra?? Jag vet inte om han fillar mig eller inte men han brukar småbråka lite med mig ibland. Jag skulle inte kunna leva om han inte gillade mig. Jag skulle vilja veta vad han tykr om mig mennn jag vågar inte fråga snälla hjälp? Hej hej

Ungdomsinformatör Ida svarar
21.02.2018
Hej!
Jag vill börja med att säga att du skulle visst kunna leva fastän han bara gillar dig som vän! Om det kommer fram att han inte är intresserad av dig som mer än vän så då har du fått reda på det. Du har fått ditt svar. OCH ja, det kommer att ta sjukt. Det kommer att vara jobbigt, men då tar du din tid att sörja och går vidare sen. Du kan inte låta din rädsla hindra dig från att ta steget och fråga honom eller ta kontakt med honom, för i så fall så kommer du att sitta och fundera på det här länge. Som du säger så tänker du på honom hela tiden och kan inte sluta att tänka på honom, visst är det en härlig känsla att tycka om någon? :) Du nämner också att han brukar småbråka med dig ibland, då har du ju kontakt med honom. Försök att ta kontakt med honom mera. T.ex. gå fram till honom och småprata. Det behöver inte vara någon lång diskussion, utan kanske bara ”hur är läget idag?”. Du kan också visa att du är intresserad av honom, försök få ögonkontakt med honom och om du har hans snapchat så börja skicka med honom där, fråga frågor av honom.
Du vill ha reda på om han tycker om dig, men du kan börja med att göra småsaker så du ser om han svarar och hur han reagerar när du gör dem. Får du ögonkontakt med honom? Skickar han tillbaka när du skickar till honom? Börjar han ta mera kontakt med dig? Om han gör dessa saker så är han troligtvis intresserad av dig också.
Lycka till :)
Kram, Ida