Kan man gå på dejt
16.06.2017
Hej, jag blev dumpad för lite mer än en månad sedan och jag kan inte säga att jag är helt över de än men att jag är en bit påväg. Även fast jag fortfarande hoppas att de kan bli i framtiden. Är de okej att gå på en dejt även fast jag inte vet om jag är över mitt ex än? Har börjat nätdejta ganska mycket och skriver med olika, vet inte om de handlar om att jag behöver uppmärksamhet eller liknande, klarar varje fall inte av att inte skriva med någon alls, då känner jag mig så ensam. Hursomhelst så vill en kille träffa mig nästa vecka, han är inte som mina andra killar jag har haft både utseende mässigt och personlighets mässigt. Så jag vet inte om de är min typ alls, är väldigt kluven. Men han verkar verkligen hur snäll som helst. Men är så rädd att de blir stelt eller att jag ser honom och inser att jag inte alls är attraherad av honom pga att han är så långt bort från de jag brukar falla för.
Men ska jag ge de en chans? Eller ska jag skita i de helt och ta bort honom redan innan..min magkänsla säger verkligen att de kan bli bra eller rent åt helvete. Johanna

Ungdomsinformatören Sanna svarar
19.06.2017
Hejsan, ledsen över att du blev dumpad, men bra att du verkar kunna ta dig vidare <3 Det är ju så i livet att vi möter en hel del motgångar, men det viktiga är att vi kan gå stärkta ur dem. Vi lär oss något av allt vi möter, fast det kan vara svårt att se ibland. Sen brukar det ändå kunna komma något gott ur allt fast det är helt hemskt till först. Jag skulle säga att du tar chansen med den här nya killen. Man kan aldrig veta hur det går om man inte ger det en chans. Det finns ju aldrig några garantier för något i livet. Men om man är öppen för olika saker och vågar testa sig fram har man större möjlighet att hitta lyckan. Kanske det kommer bli helt perfekt just för att han är så totalt olika de killar som du brukar falla för, kanske är det därför du inte hittat killen med stort K ännu ;) Kanske han är den du väntat på <3
Om du sen märker att attraktionen inte finns där eller att han ändå inte var din drömkille så är ju ingen skada skedd, du har haft en date men nu går du vidare.
Jag håller tummar och tår för att allt ska gå bra, men i annat fall så är det meningen att du ska träffa någon annan.
Varma kramar från ungdomsinformatören Sanna